Dračí dogma 2 je akční RPG, která zve Risen k prozkoumání obrovského otevřeného světa, který se skládá z několika velkých oblastí plných nejrůznějších aktivit, úkolů a tajemství. Jak se na projekt hraní rolí sluší, hra vám umožňuje činit volby a pohybovat se nelineárně, což v konečném důsledku umožňuje získat různé konce.
Konce se liší nejen vyústěním příběhu, ale také výčtem akcí, které je nutné provést k jejich otevření. V průvodci se podrobně podíváme na to, jak získat všechny konce Dragon's Dogma 2, a také vám řekneme o všech úkolech, abyste dosáhli skutečného konce.
Kolik konců je v DD2?
Celkem ve hře tři konce:
- Špatný - nejrychlejší a nejjednodušší, což neznamená žádné pokračování nebo dokonce úspěch.
- Dobrý - přímočarý a poměrně zřejmý konec, který se otevírá při sledování hlavních cílů.
- Pravda - nejtěžší a nejdelší finále, vyžadující splnění velkého množství úkolů a testů po dobrém konci. Je nejzajímavější ze všech.
Kvůli nedostatku achievementu za špatný konec je poté možné okamžitě načíst z posledního uložení a přejít na jeden ze zbývajících dvou. Pokud půjdete po tom dobrém, pak budete schopni dosáhnout toho pravého buď v nové hře, nebo s pomocí uložit správce.
Jak se připravit na odemknutí všech konců v Dragon's Dogma 2
Abyste dosáhli konce, musíte začít plnit poslední příběhovou misi "Dědictví". Jakmile budete na vrcholu měsíční věže, posuňte se vpřed směrem k aréně se schodištěm vedoucím do nebe. Spustí se cut-scéna, ze které začne výjezd do finále.
Nejprve porazte podvodníka: k tomu musíte zničit všechny přisluhovače Faezusů, kteří vzdorují Vzkříšeným.
Po zničení falešného Pána spusťte cut-scénu, během které draci sestupují k zemi: nejprve obyčejný a poté červený - nejmocnější a nejnebezpečnější ze všech existujících. Již zde bude možné dospět ke špatnému konci, nebo začít směřovat k dobrému či pravdivému.
Před dokončením posledního úkolu, pokud máte v plánu jít za dobrým koncem, a ještě více, pokud hodláte dosáhnout toho pravého, musíte provést řadu příprav, které budou mít zásadní vliv na další hru:
- Doporučené změnit třídu na lukostřelce. Navzdory poměrně nízké pozici v seznamu úrovní má toto volání obrovskou výhodu v pozdní hře kvůli bodu popsanému níže.
- Určitě nakupujte Arrow of Doom od Dragonborn - mohli se k němu dostat v rámci questu "Vágní stíny". Tato položka vám umožní zabít jakéhokoli bosse v questech pro skutečný konec. Jinak mohou být bitvy neuvěřitelně těžké. Výbavu si můžete koupit později, v podsvětí, ale bude to složitější.
- Dosáhnout alespoň Úroveň 45, ideálně farma 60. To je potřeba hlavně pro opravdový konec, jelikož v něm je většina bossů zabita na jeden zásah, pokud má Risen level pod 30.
- Zásobte se kameny pro probuzení. Získejte alespoň Položky 4-5, Čím větší, tím lepší.
- Upgradujte veškeré potřebné vybavení na maximum.
- Vezmi 5-10 pohybových kamenů, bez nich to bude uvnitř velmi těžké.
Všechny výše uvedené tipy odkazují hlavně na pravý konec, protože dobrý zahrnuje boj pouze s jedním bossem a špatný nevyžaduje boj s nepřáteli vůbec.
Špatný konec
Po dlouhé cut-scéně se Drak nabídne k boji, aby Vzkříšený mohl prokázat sílu své vůle a získat vytoužený trůn. Chcete-li získat špatný konec, otočte se a opustit arénu, opouští Měsíční věž. Jakmile dojdete ke schodům, stvoření se zeptá, zda Risen opravdu chce utéct. Vyberte odpověď "Ano".
Za pár sekund bude nový vládce Vernworthu ukázán sedící na trůnu. Rebel je zjevně naštvaný, protože moc nad hlavním městem ho stála jeho nejbližšího spojence. Pokud zvolíte špatný konec, budete muset obětovat klíčové NPCs kým máte nejlepší vztah. Když se kamera oddálí, je jasné, že drak zničil mnoho lidí a většina z těch, kteří zůstali, nového Pána nepoznává.
Tento konec nepřináší žádné úspěchy, ale je tu ještě jeden extrémně závažný rozdíl. "Nová hra+" nebude k dispozici, a po špatném konci můžete okamžitě vybrat možnost „Načíst poslední uložení“. The Risen se objeví poblíž vchodu do arény se schodištěm s možností postupu hrou k dalším koncům.
dobrý konec
Abyste dosáhli dobrého nebo skutečného konce, budete muset bojovat s drakem. Stačí na něj jednoduše zaútočit úderem nebo střelbou.
Okřídlený tvor nabídne, že opustí Měsíční věž a půjde na skutečné místo bitvy. Během cutscény bude Risen jezdit na drakovi: můžete chodit po jeho zádech, zatímco budete poslouchat dlouhý monolog stvoření. Nakonec dorazí do cíle a vyhodí „cestujícího“.
Jak porazit draka
Aréna je obrovský kráter, z nichž většina je prázdný prostor. Poté, co udělá několik kruhů kolem bitevního pole, drak začne klesat a ukáže své nejslabší místo - srdce.
Prvním útokem draka jsou téměř vždy hořící koule. Nepřítel vypustí několik koulí, které letí směrem k Risen. Po chvíli zmrznou ve vzduchu a explodují, rozmetají postavy různými směry a zapálí je. Je lepší okamžitě odejít.
Pokud jste přesto změnili své povolání na třídu s dlouhým dosahem, drž se dál od stvoření. Drak pravidelně skáče a snaží se rozdrtit Vzkříšené – jakmile pod ním, počkejte na pomoc od svých parťáků.
Po celé aréně nachází se několik balist, doporučujeme je použít co nejdříve. Nacházejí se poblíž okraje bojiště, míří k nim a útočí na draka do hlavy nebo srdce, zatímco pěšci odvádějí pozornost bosse. Všimněte si, že nepřítel na takové akce reaguje pravidelným ničením palebných pozic. Pokud budete balisty ignorovat, možná nebudete mít čas je použít.
Poté, co drak ztratil značné množství zdraví, opustí arénu a odletí náhodným směrem. Po nějaké době se boss vrací z opačné strany, chrlí na Vzkříšené plameny a spálí vše pod sebou. V tomto případě by bylo nejlepší řešení jít na okraj arény nebo uhýbání před ohněm.
Když drakovi odstraníte 1-2 zdravotní váhy, začne padat k zemi a ztrácet sílu. Zatímco tvor stojí v aréně nebo na ní leží, naskytne se vynikající příležitost zasáhl ho do srdce. Střílejte a trefte nepřítele do zářícího bodu na hrudi: tímto způsobem můžete odebrat největší množství zdraví. V budoucnu budete muset celý cyklus opakovat, dokud nebude životní měřítko šéfa na nule.
Může nastat situace, kdy boss nemá HP, ale bitva nekončí. Poslední rána nutně musí být zasažen do dračího srdce, jinak bude lhát a čekat na smrt z rukou Zmrtvýchvstalých.
Po zabití tvora si musíte poslechnout jeho poslední monolog. Drak vám bude vyprávět o koloběhu života tohoto světa a o zavedeném řádu, který nikdo nemůže změnit. Podle nepřítele ani vůle Vzkříšených není dostatečně silná, aby cyklus zničila. Nakonec stvoření zemře a začne se hroutit.
Poté začnou titulky: Wernworth ctí nového lorda a míří do trůnního sálu hradu. V tomto okamžiku bude Risen moci provést další volbu.
Co se stane, když nesedneš na trůn?
Jakmile jste v místnosti, kde již probíhá obřad, pokračujte vpřed, projděte davy lidí a zamiřte k trůnu. Pokud zůstanete stát, kredity skončí a objeví se hlavní menu.
Svět úspěchů
Přijďte na své právoplatné místo a stiskni "sedni". Počkejte až do úplného konce, než se hodí všechny kredity. Tímto způsobem můžete dokončit Dragons Dogma 2 s dobrým koncem a získat úspěch "Svět", stát se lordem z Vernworthu.
Nyní budete moci spustit novou hru+. Pokud máte zálohu svých uložení nebo používáte správce uložení, můžete se vrátit k bitvě s drakem a dosáhnout skutečného konce.
Jak dosáhnout skutečného konce Dragon's Dogma 2
Abyste dosáhli skutečného konce, musíte provést všechny stejné akce jako pro dobrý konec. Jakmile budete ve Vernworthově trůnním sále, posuňte se vpřed, ale nesedejte na trůn. Místo toho zahněte doleva a mluvit s průvodcemsedí u stolu.
Muž se zeptá Vzkříšeného, jestli opravdu chce víc, a nechce se tam zastavit. Po těchto slovech duch zmizí - otočte se a jděte k davu lidí, mezi nimiž je třeba najít průvodce.
Promluvte si znovu s mužem. Průvodce opakovaně klade otázku, zda Vzkříšení skutečně chtějí odmítnout tento svět, a varuje před velmi strašnými následky. V tomto bodě rozhovor skončí a čas se vrátí - Zmrtvýchvstalý se opět ocitne na hřbetě draka letícího směrem k aréně do bitvy.
Jakmile budete na tvorovi, přesuňte se k jeho hlavě, a když dosáhnete konce křídla, začít klesatsnaží se vyskočit. Nebudete z něj moci spadnout; hrdina začne šplhat po boku draka.
Plazte se k břichu stvoření a směřujte k srdci. Čím blíže je Risen k dračímu slabému místu, tím intenzivněji září. Jakmile dosáhnete svého cíle, otevřete svůj inventář a vyberte vylepšenou čepel "God Slayer", klikněte na „Použít“.
Stisknutím tlačítka útoku použijete zbraň na sebe. Vzkříšený probodne jeho vlastní tělo čepelí, což způsobí dračí srdce exploduje, rozpadající se na mnoho malých kousků.
Červený drak spadne do moře a vědomí Zmrtvýchvstalých se opět přenese na Průvodce. Duch ukáže blízké spojence, kteří přesvědčují hlavního hrdinu, aby se vrátil domů. Hrdina, aniž by podlehl provokacím, rozptyluje iluze a nakonec zničí spojení se známým světem.
Na konci cutscény se Risen ocitne na známém místě, ale teď to vypadá úplně jinak: obloha zčervenala, veškerá voda vyschla a krajina je plná monster. Název hry se objeví na obrazovce, ale nyní s dodatkem „2“. Získejte úspěch Dračí dogma 2.
The Risen se nachází v podbřišku světa - obvyklé regiony a umístění vypadají úplně jinak, existuje několik významných rozdílů:
- V horní části hlavního pěšce nebude poblíž, budete ho muset najít dokončením úkolu.
- Smrt na špatné straně okamžitě odvalí zpět na úplný začátek konce hry, resetování veškerého postupu. Musíte jít z této fáze do konce bez umírání, ale použití kamenů pro probuzení je povoleno.
- Svět jde postupně se zhroutí - Nejprve budete muset dokončit čtyři testy zničením předzvěstí draka. To se musí udělat za čtyři dny.
- Nepřátel žijících v těchto lokalitách je mnohokrát je silnější kteří se již setkali.
- Většina teleportů na mapě OTEVŘENO.
- Veškerá voda vyschla, což znemožnilo Vzkříšeným více počet území pro výzkum.
Pokud v případě smrti nechcete znovu procházet opačným příběhem, doporučujeme použít trenér. S jeho pomocí můžete učinit Risen nezranitelnými, poskytnout potřebné zdroje a zjednodušit hru.
Zachraňte pěšce
Prvním krokem je vrácení pěšce. Chcete-li to provést, zamiřte do Bakbattal a vydejte se směrem k Flame Castle. Požadované místo se nachází v oblasti „Laboratoř zakázané magie“.
Vstupte do hradu, zahněte doleva a přesuňte se k nejbližším dveřím. Dále musíte sejít po kruhové rampě a vstoupit do průchodu na levé straně, abyste se dostali do samotných laboratoří.
Jděte kupředu a proběhněte kolem masivní dračí sochy a přesuňte se až na samý konec. Jakmile budete u schodů, vyjděte do druhého patra a projděte jedinými dveřmi - pokojem lorda Faezuse.
Muž našel pěšce Vzkříšeného a je připraven odpovědět na všechny otázky: jak o satelitu, tak o tom, co se děje kolem něj. Po opětovném shledání se svým společníkem můžete začít dosahovat skutečného konce.
Zastavte destrukci světa
Ukážou to v cutscéně čtyři majáky, generující červené sloupy světla. Tyto body zájmu jsou zkoušky, které ničí svět. V první řadě je nutné se věnovat této specifické činnosti, abychom zastavili ničení lokací a poklidným tempem pokračovali dál.
První test
První test bude maják poblíž Wernworth. Jděte do hlavního města, pak ho opusťte severní bránou, pak sejděte na dno bývalé nádrže a jděte na jih, dokud nenajdete dříve zatopený podvodní chrám. Jděte do toho.
Vstupte do jeskyně a projděte ji, nebo zabijte všechny chodící mrtvé. Po proběhnutí tunelem se ocitnete ve velké aréně, v jejímž středu hoří červený paprsek.
Přistupte k majáku, prohlédněte si ho a Uvolněte Godkiller Blade. Z nebe se objeví obrovský drak, kterého bylo možné dříve vidět v cut-scéně u vstupu do podsvětí. Boj s tímto monstrem je téměř totožný s finálním bossem, ale je zde velmi důležitý rozdíl – musíte na něj zaútočit pouze na slabá místa. V celém těle jsou různé výrůstky: musíte střílet na ty vředy, které se nacházejí na Černá části těla.
Toto je jeden z nejsilnějších bossů ve hře – zabije všechny Risen, jejichž úroveň je pod 30, jedním útokem. Boj s ním je extrémně dlouhý a obtížný, proto se doporučuje použijte Arrow of Doom - zničí draka jedním útokem.
Tvor zemře, zanechá za sebou spoustu dračích krystalů a dá velké množství zkušeností.
Dračí krystaly lze stále utrácet za předměty z Dragonborn, ale v podsvětí, které nabízí podstatně více zboží.
Druhý test
Další test je umístěn v Posvátném háji, kraj elfů. Zamiřte na severozápad od Vernworthu, abyste se dostali do této oblasti. Jakmile budete v háji, jděte na sever, směrem k velkému poli.
Když se přiblížíte, objevíte sloup červeného světla. Přejděte k němu a poté zopakujte již provedené akce: prozkoumejte maják a vytáhněte čepel.
Druhý boss v pořadí je obrovský červ. Bojová strategie je totožná s předchozí a všemi následujícími. Na těle tvora jsou vředy, je nutné zaútočit na slabá místa, která se nacházejí na mrtvé (černé) části červa.
Když jsou všechny dostupné vředy zničeny, monstrum ještě více zčerná, načež bude možné zasáhnout další slabá místa. Tento boss je jedním z nejjednodušších ze všech čtyř.
Porazte nepřítele – pomocí stejných šipek můžete rychle ukončit bitvu. Vezměte dračí krystaly a pokračujte dál.
Třetí test
Zmrtvýchvstalý musí také navštívit sopečný ostrov Agamenos - Nejrychleji se tam dostanete z Bakbattalu, ale nedaleko od bitevního bodu je návratový krystal.
Zde musíte porazit draka, který připomíná prvního bosse. Tato bytost také zabije jedním útokem, pokud Risen nedosáhl úrovně 30, jsou útoky podobné, stejně jako strategie.
Porazte výrůstky na jeho těle: je nutné zničit ty, které se nacházejí na zčernalých končetinách. Když vyhodíte do povětří všechny dostupné, drak se částečně vyléčí, čímž se zpřístupní nová slabá místa.
Boss neustále uděluje poškození AoE, zapaluje půdu a rozptyluje Risen a jeho pěšce různými směry. Když má monstrum jeden a půl pruhu zdraví a všechny vředy jsou zničeny, dokončit ho, narážející do žhnoucích úlomků na hlavě.
Kde najít Talose
Před závěrečným testem musíte navštívit ještě jeden bod. Vydejte se na místo, kde jste porazili Obří strážce během stejnojmenné příběhové mise. Po cestě můžete sbírat úlomky kamene probuzení, pokud jste tak dosud neučinili.
Vylezte na římsu poblíž obra a spusťte cut-scénu: Ambrosius a několik lidí z jeho oddílu bude poblíž.
Hlavní pěšec Vzkříšeného se promění ve sraženinu temné energie a vletí do oka Talose, načež bude možné objevit obrovského červa padajícího z nebe.
Začne bitva mezi Strážcem, ovládaným pěšcem, a příšerou. Nemusíte zde nic dělat, stačí zůstat poblíž a počkat, až bitva skončí.
Talos monstrum brzy porazí, ale jeho tělo bude zničeno. Hlava strážce sletí dolů a pěšec uteče na svobodu. Získejte úspěch "Já, Talos", a zároveň dokončit Den, kdy se srazí Wills. Můžete jít dál.
Čtvrtý test
Abyste zvládli závěrečný test přesun do Bakbattalu. Z centra města se vydejte směrem k paláci, cestou narazíte na červený paprsek.
Když se přiblížíte ke sloupu světla, objevíte extrémně neobvyklého draka: na rozdíl od svých „bratrů“ je tento malou ozdobou na hraní.
Risen a Faezus se pokusí přiblížit, ale jejich plány nejsou předurčeny k uskutečnění: draka chrání bariéra. Zároveň pozadu se objeví monstra, se kterými je třeba se vypořádat.
Následujte pána a po cestě bojujte s příšerami. Není nutné všechny zabít, je jich příliš mnoho a většina z nich se Vzkříšených ani nedotkne. Pohybujte se vpřed a zabíjejte příšery pouze v případě, že se zastaví sám Faezus.
Tajnou chodbou se ocitnete v laboratoři zakázané magie. Celý palác se také zaplní monstry, vypořádejte se s nimi a vydejte se k východu na ulici.
Po průchodu palácem se můžete dostat blíže k drakovi. Vyčistěte průchod příšer a prozkoumejte neobvyklé stvoření.
Zničte stvoření, bít ho. Nebude žádný odpor, ale Faesus vyjádří rozhořčení.
Tím dokončíte úkol „Ve jménu vědy“, za který získáte úspěch "hrdinský čin". Začne cut-scéna ukazovat zatopený chrám a červený maják, který se tam objeví. V tomto okamžiku se odpočítávání zastaví a Risen budou moci beze spěchu prozkoumat svět.
Zachraňte obyvatele světa
Přesunout do Zatopený chrámpomocí návratového krystalu. Nedaleko od bodu teleportace najdete modrý sloupu světla, jděte tam a zahajte rozhovor s Rotisem.
Muž vám řekne, že orákulum chce mluvit se Vzkříšenými. Luz důrazně doporučuje vzít sem každého, koho můžete. Zde začne úkol „Síně prvního úsvitu“. Úkol bude vyžadovat, abyste evakuovali obyvatele každého regionu a přesvědčili vládce těchto zemí o nutnosti spásy.
Celkem budete muset splnit pět vedlejších úkolů:
- Určení korunního regenta - jděte za Vermundem a promluvte si s Brantem: kapitán poradí Risen, aby si promluvili se Svenem. Dědic vás požádá, abyste nejprve přemluvili Disu, a pak sehnali vozíky k evakuaci.
- Zapuštění kořenů — Rebel bude muset navštívit Sacred Grove a s podporou Glyndry přesvědčit hlavu osady, aby se evakuovala. K tomu stačí znát elfštinu, nebo si najmout pěšce s požadovanou dovedností a pak jednoduše jít za Taliesinem, dokud nebude souhlasit.
- Populární nepokoje - jděte do Bakbattalu. Při procházce po hlavním městě si všimnete rozsáhlých sporů mezi místním obyvatelstvem. Menella požádá Vzkříšené, aby se prošli po městě a uklidnili obyvatele. Jakmile se vypořádáte s nepokoji, můžete si promluvit s císařovnou, která bude souhlasit s evakuací.
- Důležitost Ernestovy pomoci — dále musíte navštívit kemp na sopečném ostrově. Obyvatelé této osady zpočátku souhlasí se záchranou, ale předtím budou muset do vesnice přivést starého kováře a jeho tvrdohlavou ženu, kteří žijí na kraji. Nakonec se pokuste přesvědčit tvrdohlavého Lamonda, načež všichni osadníci začnou přípravy na evakuaci.
- Pěšák ovčák - poslední místo na seznamu je dřina, kterou hra začala. Pomozte stráži odrazit kamenného golema, načež muž požádá Vzkříšené o pomoc. Budete muset najít dozorce a vzít mu Hlas Mistra. Pomocí této položky můžete evakuovat všechny pěšce.
Když splníte všech pět vedlejších úkolů a úkol „Síně prvního úsvitu“, získáte za to úspěch "strážce".
Poraz posledního draka
Po dokončení záchrany obyvatel, kteří byli v nebezpečí, se znovu vraťte do Sunken Temple. Zde se můžete naposledy rozhlédnout a popovídat si se svými blízkými.
Zatímco jste v táboře lidí prchajících před katastrofou, jděte směrem Červené maják, je identický s těmi, se kterými jsme se setkali dříve. Není třeba se připravovat na bitvu, protože začíná samotný výjezd do konce.
Komunikujte s majákem. Na obloze se objeví drak neuvěřitelné velikosti, který svou velikostí převýší všechny ty, s nimiž se dříve setkali. Spustí se cut-scéna a s ní i závěrečné titulky hry.
Hlavní pěšec Povstalého bude ovlivněn drakem, jeho oči se rozzáří červeně a pak začnou vykazovat známky Dračí mor. Partner se promění v draka a odletí, ale brzy se vrátí a vezme s sebou majitele, mířící k létajícímu obrovi.
Ocitnete se na zádech obrovského draka a pěšec poletí zpět. Zatímco se házejí kredity, pohybujte se vpřed tělem stvoření, jako jste to udělali, když jste dosáhli dobrého konce.
Když se přiblížíte ke křídlům, odehraje se krátká cutscéna, při které se dračí oči rozzáří ještě více. Teď začnou na jeho zádech klíčí červené krystaly, zastavení postavy.
Brzy se ocitnete na úrovni křídel, ale tvor se s touto situací nespokojí: drak se prudce otočí a hodí Risen až na samý okraj křídla - pokuste se chytit výš, abyste neletěli daleko .
Po cutscéně právo běžte vpřed a snažte se dostat k tělu obra. Hrdina bude „chycen“ Dravou solankou, která rychle pohltí křídlo monstra.
Když zakryjete asi polovinu křídla, drak se otočí a začne chrlit plameny ke Vzkříšeným. Schovej se za drápy, které vyrůstají z těla obra, aby nedošlo k poškození ohněm.
Pokud tento test přežijete, zahraje se cutscéna. Pěšec v dračí podobě se vrátí a udeří se do očního důlku obřího tvora, čímž ho vyřadí.
Společník obdivuje vůli svého majitele a sdílí své zkušenosti, děkuje mu za vše, co udělal. Ve vzduchu hrdina sleduje bitvu pěšce s dračím srdcem.
Nakonec obrovské monstrum odhodí svého partnera stranou a Vzkříšení musí dokončit, co začal. Hrdina vytáhne z pochvy "Boha zabijáka" a vrazí čepel do srdce příšery, ničí ho.
Zatímco postava dračí podstatě vzdoruje, Průvodce pokračuje ve svém dialogu, který na posledním setkání nedokončil. Duch je upřímně překvapen silou vůle hrdiny se stal prvním, komu se podařilo rozbít cyklus a přetvořit světový řád.
Na konci titulků se ukážou již známé lokace a oblíbené postavy a na konci cut-scény ukáží nejbližší NPC stojící na břehu zálivu.
Pokud dokoukáte titulky až do konce, budete se moci seznámit se statistikami: hodnocení NPC, se kterými měli nejpřátelštější vztahy, nejvěrnější pěšáci, úspěchy Zmrtvýchvstalého a jeho hlavního společníka. Dokončením hry se skutečným koncem získáte úspěch "Finále" a můžete začít New Game+.
Konce vysvětleny
Špatné a dobré konce jsou v podstatě standardní, a proto se číslo „2“ neobjevuje v názvu hry, když je obdržíte. V nejhorším konci hrdina obětuje svého nejbližšího soudruha a ujme se trůnu, přičemž ztratí každého, kdo mu byl drahý. V „dobrém“ konci dokončí cyklus - Vzkříšení zničí draka, zmaří Phaezův plán a ujme se trůnu, čímž začarovaný kruh začíná znovu. Situace ve světě se neměníhrozba nezmizela a lidé jsou stále rukojmími extrémně nebezpečných okolností.
Skutečný konec je nejzajímavější. Zničením hlavního draka se Vzkříšení také vypořádá s takzvaným „dogmatem“. Projít podpásem světa znamená úplné zničení zavedeného pořádku.
Zachraňováním lidí a vypořádáním se se zlem hrdina za prvé vrací pěšcům svobodu a za druhé ničí předzvěsti apokalypsy. Vzkříšený tak dokazuje, že jeho vůle je mnohonásobně silnější než světový řád. Na konci cutscény je průvodce ohromen tím, co se stalo: po tolika cyklech konečně začne nový příběh, kde není místo pro Pozorovatele a Průvodce, kteří, jak věřil, vidí předem dané.
Hra končí krátkým videem, ve kterém je zobrazen starší Dragonborn. Starší muž nastoupí do člunu a odplouvá pryč z Vernworthu. Obloha je opět modrá a moře se vrátilo na své místo. Dříve nebylo možné opustit území těchto zemí kvůli dravé Rapě, což byl také důsledek dračího dogmatu. Nyní se svět mnohem zklidnil a obyvatelé konečně našli svobodu.
Bude mít hra pokračování?
Není možné s jistotou říci, zda Dragon's Dogma 3 vyjde. Skutečný konec je konec příběh, ničení cyklu a dračího dogmatu, takže v zápletce nemá smysl pokračovat. Pokud se však podíváte na další projekty Capcomu, zdá se, že může přijít jedna nebo více her. Nebudou mít stejný příběh, ale hráči se seznámí s podobnými světy a různými prostředími.
Nová hra+
Nová hra+ v Dragons Dogma 2 do určité míry lze považovat za pokračování. Pokud hru dohrajete s dobrým (aka standardním) koncem, NG+ bude fungovat jako nový cyklus, který odpovídá kánonu. Režim je však dostupný i po skutečném konci. Možnost začít hru znovu s vaší aktuální úrovní a vybavením vám také umožní splnit některé vedlejší úkoly, které zůstaly nedokončené poprvé.
Číst dále:Doufáme, že vám náš průvodce pomohl pochopit, jak dospět ke skutečnému konci Dragon's Dogma 2, a porozumět dějovým zvratům, ke kterým dochází. Pokud máte nějaké dotazy, zeptejte se jich na adrese komentáře, určitě odpovíme. Přečtěte si další užitečné Průvodce Dragon's Dogma 2 v příslušné části webu.