Přestože jsou bitvy mocných Nordů často popisovány jako jednoduché a útržkovité, jsou zde některé drobné detaily, kterým většina hráčů nevěnuje pozornost. A výrazně oživují hratelnost.
Combat je důležitou součástí franšízy The Elder Scrolls. Každý nový díl zavedl do té či oné míry změny v bojovém vzorci. V Oblivionu byly založeny spíše na dovednostech než na náhodě a ve Skyrimu na vývojářích zaměřené na vylepšení samotného soubojového systému, zavedení mechaniky pro použití zbraní v každé ruce a výkřiků.
Od vydání tohoto projektu uplynulo téměř deset let, ale někteří hráči stále nejsou obeznámeni se speciálními aspekty bojové mechaniky. Skyrim. Některé prvky související s bojem jsou buď nejasné, nebo nebyly ve hře samotné nikdy dobře vysvětleny. Ti fanoušci, kteří studují wiki, samozřejmě o těchto funkcích vědí, ale ostatním zůstávají nejasné. Přebíráme zodpovědnost a sdílíme s vámi pět jemností boje, kterých jste si nikdy nevšimli.
Chůze pozpátku vše usnadňuje
Největší slabinou boje na blízko ve Skyrimu je posun zpět. Nepřátelské zbraně nejsou tak dlouhé, a to dává hráči náskok. Většina hráčů má dostatek času se vrátit zpět a vyhnout se úplnému zásahu. Přibližte se k cíli, počkejte, až zaútočí, a pak se stáhněte. Šance, že nepřítel zasáhne Dragonborn, je extrémně nízká a to dává hráči šanci na odvetu nebo čas na uzdravení.
Silové útoky jsou různé
Ne všechny mocenské útoky ve Skyrimu jsou si rovné. V závislosti na zbrani, kterou hráč používá, jeho silový útok způsobí různé škody a vždy ubere výdrž. V důsledku toho se ukazuje, že použití jedné zbraně bude mít větší účinek než úder dvěma rukama nebo více útoků jednou rukou.
Například zásah jednoruční zbraní získá násobitel poškození x2 a pouze x1 spotřebu energie. A pokud chcete rozpoutat příval útoků s duálními zbraněmi, pak Každý úder utratí 0,5 násobku výdrže hrdiny, zatímco násobitel poškození je menší – pouze 1,5.
Zvýšená úroveň trápení
Čarodějnictví je jednou z nejobtížnějších škol magie ve Skyrimu, protože hovor poskytuje velmi málo zkušeností. Existuje však úhledný bojový trik, který vám umožní rychle vylepšit tuto dovednost.
Těsně předtím, než nepřítel zemře, sešlete na něj Soul Trap. Dejte nepříteli poslední ránu, aby naplnil drahokam duše, a poté okamžitě znovu sesílejte Soul Capture. I když tělu chybí duše, stejně bude kouzlem ovlivněno a dá postavě zážitek. Použijte Soul Capture na sestřeleného nepřítele tolikrát, kolikrát chcete, dokud dovednost nedosáhne úrovně 100.
Poškození beze zbraní závisí na rase
Stavby postav vynikají tím, že jsou vysoce závislé na zvolené rase. Všichni lidé ve hře, například Nordi, udělují čtyři poškození na jeden zásah beze zbraní, ale závody šelem - deset. Khajiitové jsou však objektivně lepší v boji na blízko než Argoniani a další díky tomu, že mají drápy. Tato vlastnost dává 12 poškození navíc při neozbrojeném útoku.
V kombinaci se svými deseti základními body Khajiit způsobí neuvěřitelných 22 poškození na zásah. A to bez jakýchkoliv buffů, které lze získat z lektvarů a artefaktů. Vzhledem k tomu, že Skyrim nemá vyhrazený strom dovedností pro boj beze zbraně, nejlepší způsob, jak vytvořit takovou stavbu, je hrát za Khajiita.
Ukládání zdrojů postavy
I když mocenské útoky ve Skyrimu stojí výdrž, у musí být alespoň větší než nula, aby hráč mohl zahájit útok. Pokud je aktuální indikátor výdrže roven jedné a hráč se rozhodne zasadit zesílený útok, pak v důsledku zásah bude mít plné poškození. A to i přes nedostatek dostatečné výdrže - takový malý cheat. Používejte lektvary a zeleninovou polévku, aby vaše výdrž nikdy neklesla na nulu, a pak se pro vás jakákoli bitva stane extrémně jednoduchou.
Některá kouzla mají také cheat pro záchranu zdrojů postavy. Magie s nasměrovanými plameny, jako je Wall of Fire, může být "hacknuta" opakovaným stisknutím tlačítka použít místo jeho držení. Kliknutí na tlačítko útoku způsobí stejné poškození za sekundu, ale výrazně sníží cenu many.
Tato tajemství vám určitě pomohou vyhrát 5 nejsilnějších nepřátel ve hře. Pokud to nestačí, zkuste jeden z nich najít 5 nejlepších mečů.