Vítejte u textové verze návodu k Assassin's Creed: Valhalla. Pojďme se společně seznámit s hrou!
Prolog
Po úvodním videu, ve kterém Velva vypráví legendu o vzniku světa, začíná hra jako Eivor dítě.
Cíl: dostat se ke králi a dát mu dárek.
- Procházíme se mezi lidmi na hostině a posloucháme pokyny od našeho otce a ostatních starších. V určitém okamžiku vás hra vyzve, abyste se připojili k obecné oslavě a tančili s dospělými.
Uprostřed hostiny dorazí zpráva o útoku na osadu. Ve snaze ochránit svůj lid a rodinu zemře Eivorův otec. Po něm je zabita jeho matka. V naději, že unikne svým pronásledovatelům, padne chlapec do vlčí pasti, ale je zachráněn hejnem havranů.
Výběr postav
Volba aktuální postavy se provádí na základě 3 proudů genetické paměti. Toto rozhodnutí není konečné: lze jej kdykoli během hry změnit.
Bitva na severní cestě (Rygjafylke)
Čestná věc
Sledujeme cut-scénu, ve které nás ze zajetí osvobozují lidé z Kjetvi (muž, který zabil svého otce).
Cíl: najít a uložit svůj tým.
- Procházíme táborem, prohlížíme si zásoby a užitečné zdroje.
- Synchronizujte nejbližší vyhlídkový bod.
- Zabijeme první strážce, na které narazíme. V blízkém domě najdete objednávkový dopis Chietvi.
- Setkáváme se s Dougem a dostáváme štít. S pomocí havrana si prohlížíme okolí a přesouváme se směrem ke kempu.
- Vyčistíme ji od nepřátel a přes střechu se dostaneme do hlavní budovy.
- Vstupujeme do bitvy s prvním bossem Rikiwulfem. Během bitvy používáme silné údery, odrážíme slabé útoky nepřítele a uhýbáme silným. Nezapomeňte sledovat úroveň své vytrvalosti. Když jsme vyhráli, osvobodili jsme vězně.
- Opouštíme tábor, ničíme pomoc, která dorazila včas, nakládáme na longship a vyplouváme. Cestou domů můžeme přepadnout sousední osadu Kjetvi a získat hodnotnou odměnu.
- Po příjezdu do Fornburgu si promluvíme s Randvi a získané zkušenostní body investujeme do preferované větve levelování (Path of the Raven, Bear nebo Wolf).
Velva's Consolation
Eivor měl vizi. Při hledání odpovědí na své otázky jde k věštci.
Cíl: dostat se do Valkova domu.
Vede poustevnický život, takže ji musíte hledat na vrcholu hory.
- Sledujeme cut-scénu.
- Vypijeme připravený lektvar a usneme. Eivor vidí vlka a Sigurda, jmenovaného bratra hlavního hrdiny. Po nich se Eivor ocitne na okraji strmého útesu. Po krátkém rozhovoru se Sigurdem se vrhne z útesu a na jeho místě se objeví hlava obrovského vlka. Eivor se probouzí ze spánku a vypráví Valce o tom, co viděl, ale věštec si to, co se stalo, vykládá „po svém“.
Rodinné záležitosti
Sekera jeho otce, nalezená v nepřátelském táboře, potřebuje péči a Eivor jde pro pomoc ke kováři.
Cíl: promluvit si s kovářem Gunnarem
- Jdeme za Gunnarem, promluvíme si s ním a posílíme své zbraně. Gunnar splní tento požadavek zdarma, ale následná vylepšení vybavení budou provedena pro zdroje.
- Po dokončení kovářství si promluvíme s Randvim a pak zamíříme do Styrbjörnu. Protože jsme nedošli ke konsenzu o vhodnosti zahájit plnohodnotnou válku s Chietvi, opouštíme králův majetek.
Návrat marnotratného syna
Randvi přináší dobré zprávy: Sigurd, její manžel, se vrátil z dlouhé cesty.
Cíl: dostat se na molo.
- Jdeme na molo a potkáváme mého bratra, který se vrátil z výletu spolu s tajemnými společníky.
- Sledujeme ho a mluvíme o událostech, které se staly během jeho nepřítomnosti. Sledujeme cut-scénu o shledání otce a syna.
- Posloucháme Sigurdův příběh na hostině pořádané na počest jeho návratu. Mluvíme s lidmi shromážděnými na dovolené. Dozvídáme se první informace o záhadných cizincích, kteří dorazili s jeho bratrem.
- Po dalším rozhovoru se Sigurdem a jeho spojenci přijímáme skrytou čepel jako dárek.
- Sledujeme našeho bratra a členy Řádu neviditelných, abychom trénovali používání nových zbraní. Učíme se překvapivé útoky na figuríny: cvičíme z římsy a z kupky sena. Klasický náhlý útok provádíme při seskoku.
- Na molu si povídáme se Sigurdem a jdeme si odpočinout.
Narušený spánek
Cíl: najít a odstranit všechny infiltrátory Kjetvi.
- Probouzí nás zvuk praskající větve. Pronásledujeme a eliminujeme muže Kjetvi.
- Posíláme Syunina (vrána), aby prozkoumal oblast a našel skryté nepřátele.
- Schováváme se ve vysoké trávě a tiše likvidujeme infiltrátory. Učíme se rozptylovat pozornost protivníků pomocí píšťalky.
- Míříme k Sigurdovi, abychom řekli o útoku, a byli svědky jeho hádky s jeho otcem-králem.
- Vydali jsme se vykonat posvátnou pomstu společně s naším bratrem a Neviditelnými do nejbližší vesnice Kietvi. Při cestování na dlouhé lodi posloucháme různé příběhy.
- Organizujeme nálet: bojujeme s nepřátelskými bojovníky a pálíme vozy se zásobami.
- Podáváme zprávu našemu bratrovi o úspěchu nájezdu a setkáváme se se skupinou válečníků pod velením krále Harolda. Sledujeme cut-scénu.
Krutý osud
Cíl: Prodiskutujte strategii pro nadcházející bitvu se Sigurdem.
Zvěrstva Kjetvi skončila.
- Mluvíme s přáteli a rozhodneme se bojovat s Kietvi.
- Bojujeme v bitvě jeden na jednoho s vrahem našeho otce před hlavní branou vesnice. Pečlivě sledujeme jeho jednání a vyhýbáme se kritickým útokům. Jakákoli zmeškaná rána by mohla stát Eivor život. Neustále odvracíme některé útoky a způsobujeme zdrcující poškození. Po neúspěšném útoku Neviditelného pokračujeme v bitvě v jakési „aréně“.
- Poté, co jsme získali podporu Odina, dokončíme boj a sledujeme cut-scénu. Kjatvi je poražen.
- Probojujeme se do osady a zevnitř otevíráme brány naší četě. V jednom z domů se skrývá Kjatviho syn. Po krátkém rozhovoru se dostáváme ze zapáleného ohně do budovy, sledujeme útěk Gorma a oslavujeme vítězství.
Prvorozenství
Cíl: dostat se do Alrekstadu.
Vítězství nad klanem Kjatvi je zastíněno současným příměřím, které brání Eivorovi zabít Gorma. Využívá své imunity a otevřeně se vysmívá hlavní postavě.
- Poté, co jsme se od Basida (jednoho z Neviditelných) naučili skrývat se na očích za pomoci pláště, pronikneme do Gormova domu a vedeme s ním „hezký“ rozhovor.
- Jsme přítomni v Althingu a jsme svědky toho, jak se syn Kjatvi snaží pomluvit klan Crow v nečestném otrávení svého otce. Harald si uvědomuje nepravdivost těchto prohlášení a umožňuje Eivorovi, aby rozhodl o osudu toho darebáka.
Pokud by to bylo ponecháno na králi, Gorm by byl potupně vyhnán.
Potom Styrbjorn pronese řeč a pokleká před králem, který se snaží zachovat mír. Tento čin Sigurda rozzuří a opustí shromáždění s Eivorem.
Moře osudu
Cíl: najít svého bratra a promluvit si s ním.
- S pomocí Syunina najdeme Sigurda v táboře a jdeme k němu.
Bratr není připraven smířit se se současným stavem věcí. Povzbuzuje své bratry, aby opustili své rodné země a odešli do Anglie hledat nový domov. Svobodumilovní a bojovní Vikingové ho podporují a začínají se připravovat na dlouhou cestu.
- Rozhodujeme o osudu ukradeného stříbra. Sám Sigurd nechce svému otci ublížit a hodlá začít život v Anglii s čistým štítem.
- Před odjezdem sraz na molu. Loučíme se s králem a slibujeme mu, že se postará o Sigurda. Pod heslem „Do Anglie! Nebo Valhalla! začíná naše nové dobrodružství ve světě Assassin's Creed.
Naše dny
Leila po práci s animem přijde k rozumu.
Úkol: rozhlédněte se kolem sebe.
- Opouštíme lovecký zámeček. Jsme na velmi malebném místě, kde můžeme komunikovat s vnějším světem. Pozorujeme anomálii na obloze a vycházíme vstříc hostům, kteří k nám přišli.
- Prohlížíme si Eivorův hrob a procházíme se po okolí.
- Vracíme se do domu a povídáme si se starými známými. Nyní pracujeme se Seanem a Rebeccou. Pojďme se dozvědět něco málo o tom, co se kolem nás děje.
- Komunikujeme s předměty v domě. Studujeme starověké artefakty a věnujeme zvláštní pozornost počítači. Existuje mnoho užitečných informací týkajících se tradice hry. Můžeme si poslechnout některé Desmondovy vzpomínky.
- Vracíme se k animu.
Bitva na severní cestě (Ravensthorpe)
Labutí cesta domů
Pokračujeme ve sledování dobrodružství Eivoru. Dorazili jsme do Anglie!
Cíl: dostat se do vesnice Halfdana.
- Při plavbě podél řeky na dlouhé lodi pozorujeme místní obyvatele. Posloucháme komentáře našeho oddílu týkající se jejich náboženství a zvyků.
- Zbavíme se řetězu blokujícího řeku. Abychom to udělali, přistáváme na břehu a probíjíme se k nepřátelské základně. V případě potřeby odstraníme stráže.
- Vracíme se k drakkaru a pokračujeme v cestě. Cesta je otevřená.
Nejsi tu vítán
Dlouhá cesta nás zavedla do opuštěné osady.
Cíl: zbavit se lupičů.
- Kotvíme ke břehu a vypořádáme se s lupiči, kteří se zmocnili této země. Po odeznění vnější hrozby oblast zkontrolujeme.
- Najdeme vězně v dlouhém domě. Mluvíme s nimi a zveme je, aby se připojili k našemu klanu. Ženich a obchodník souhlasí.
- Sledujeme cut-scénu, ve které se zabydlujeme v našem novém domově a mluvíme s bratrem a jeho ženou o dalších akcích v Anglii.
Nový dům
Ravensthorpe se stává novým domovem klanu Raven. Je čas to začít zařizovat.
Cíl: promluvit si s kovářem Gunnarem.
- Vyrážíme na nájezd pro zásoby. Nasedáme do drakkaru a doplujeme k bodu vyznačenému na mapě. Tam můžete získat vše, co potřebujete k vylepšení kovárny a dalších budov osady.
- Vypořádáváme se s nepřáteli a sbíráme zdroje. K dokončení úkolu je potřeba 30 jednotek materiálů. Nálet je u konce.
- Vracíme se domů k zajímavým příběhům a slavným písním. Po příjezdu do Ravensthorpe stavíme Gunnarovu kovárnu.
- Pojďme k mému bratrovi. Cestou si můžeme popovídat se zbytkem obyvatel osady. Pokud Alvise oslovíte, nabídne přátelský souboj ve flétnu – soutěž v poezii. Abyste si od mistra vysloužili pochvalu, musíte jeho výroky ostře odrazit a zachovat rým, rytmus a metr původního verše.
- Vracíme se k Sigurdovi. Bratr nám ukazuje náš pokoj a poštovní schránku. Je třeba ji pravidelně kontrolovat. Po prohlídce našeho kláštera jdeme do stájí a jsme svědky hádky mezi Sigurdem a Dagem. Bratr odjíždí do Ledechestershire navštívit syny Ragnara. Podle něj pomohou klanu Havranů usadit se v těchto končinách a získat nové spojence.
Osada se rozrůstá
Ravensthorpe potřebuje expanzi. Je čas se do toho pustit.
Cíl: zvýšit úroveň osady.
- Pomocí rychlého cestování se ocitáme jako doma a vybíráme požadovanou budovu. Dříve to Sigurd doporučoval vylepšení sídla Neviditelných, tak začneme s tím.
- Pro zvýšení úrovně osady na požadovanou hodnotu je nutné postavit alespoň dvě budovy. Abychom mohli nakupovat zdroje a jedinečné předměty, vylepšujeme obchodní stanici Yanli. Pokud dostupné zdroje nestačí, vyrážíme na nájezd.
Aby sloužil světlu
Haysham připravil pro Eivora dárek jako poděkování za vybudování kanceláře Neviditelných.
Cíl: následovat Haysama.
- Mluvíme s Neviditelným a míříme k zamýšlenému bodu. Ukázalo se, že nabízeným darem je trénink ve skoku víry.
- Vyšplháme na vrchol, zahodíme pochybnosti a uděláme legendární skok. Od této chvíle je Eivor o krok blíž k bratrství.
- Po lekci se vracíme s Khaisamem do osady a vyslechneme si krátký exkurz do historie vzniku Skoku víry a jeho významu pro bratrstvo Neviditelných.
- V kanceláři se dozvídáme o tajném řádu, proti kterému se Neviditelní staví, existenci medailonů, z nichž jeden jsme dostali po vítězství nad Kjatvi, a stránkách kodexu.
Mapa aliance
Bez podpory vládců sousedních zemí se to neobejde.
Cíl: promluvit si s Randvi.
- Míříme do Randvi a diskutujeme o proveditelnosti uzavření spojenectví s našimi sousedy. Na mapě území vyberte Lederchestershire nebo Grantebridgeshire. Zvolili jsme první možnost, abychom bratra viděli co nejrychleji.
Path of the Berserker (bonus za předobjednávku)
Tajemný Berserker
Sigurd se vydal na cestu a také jeden z Neviditelných.
Cíl: najít Bjorna a promluvit si s ním.
- Vracíme se domů a kontrolujeme políčko s písmeny. Potřebujeme Norvidovu poznámku.
- Po přečtení bude úkol označen na mapě. Cesta před námi není krátká, a tak se zásobujeme trpělivostí a vybavujeme longship. Po cestě doporučujeme synchronizovat pohledyposkytnout si schopnost rychle se pohybovat v budoucnu.
- Po dosažení cíle pustíme Syunina a prozkoumáme oblast. Berserker se objeví v jeskyni poblíž. Mluvíme s ním. Během dialogu se dozvídáme příběh Bjorna a zveme ho, aby se připojil ke klanu Raven. Berserker ale nechce myslet na nic jiného než na pomstu lidem, kteří ho připravili o manželku.
- Když jsme slíbili pomoc, sledujeme ochočenou medvědici a seženeme pro ni ryby. V této fázi je nejlepší použít luk.
- Po nakrmení Nyala nás přepadnou neznámí merianští válečníci a „vyřeší“ problém, který se náhle objevil. Ukázalo se, že tito lidé dosáhli Bjorna. Spěcháme na jeho záchranu a vstupujeme do bitvy.
- Po vyslechnutí smutného příběhu o smrti jeho ženy se dozvíme tajemství přípravy odvaru berserkera.
Berserker Rituál
Ingredience pro přípravu nápoje jsou známé, zbývá je pouze získat.
Cíl: sbírat bláznivé bobule.
- Míříme do nejbližšího kláštera, protože tam ji lze nejčastěji potkat.
- Vracíme se k šibenici, kde na nás čeká Bjorn. Cestou se můžete setkat s anomálií zvířete a studovat ji. Toto je malá parkourová mise pro Laylu k zachycení simulačního datového paketu.
- Po dodání bobulí počkáme na přípravu odvaru a vypijeme ho společně s Björnem. Účinek nápoje byl nečekaný. Ve změněném stavu vědomí bojujeme s berserkerem, který se proměnil v medvěda. Když jsme vyhráli, vydali jsme se vykonat posvátnou pomstu lidem, kteří zničili Alvhild.
Berserkerova pomsta
Je čas na pomstu. Bojovat!
Cíl: bojovat s Bjornovými nepřáteli.
- Sledujeme berserkera do útočiště lorda a jeho vojáků. Zapojíme se do bitvy s nadřazenými nepřátelskými silami a porazíme je.
- Aniž bychom opustili hrad, voláme oddíl a získáváme vzácné zdroje nezbytné pro rozvoj osady.
- Když je oblast vyčištěna, vracíme se do Bjorn. Sledujeme cut-scénu a plníme poslední přání starého válečníka. Jdeme získat naše oblíbené květiny pro umírající Nyal, která jí dala poslední sílu v rozhodující bitvě.
- Doprovázíme statečného medvěda do Valhally a dostáváme souhlas od Bjorna stát se členem klanu Raven.
Tím je dokončen řetězec úkolů Path of the Berserker pro předobjednávku zlaté edice Assassin's Creed: Valhalla.
Sága o té, která dělá krále (Ledechestershire)
Synové Ragnara
A opět dlouhá cesta.
Cíl: najít Sigurda.
- Odjíždíme do města Repton. Cestou k cíli synchronizujeme věže, postupně otevíráme mapu světa.
- Po dlouhé plavbě na dlouhé lodi přistáváme u pobřeží Snottinghamshire. Abyste předešli zbytečným problémům, oblékněte si pláštěnku a vydejte se na značku. Sledujeme cut-scénu, ve které se setkáváme s Ivarem Ragnarssonem a jeho ne zrovna nejhumánnějšími metodami jednání se špiony.
- Sledujeme ho a nacházíme jeho bratra ve společnosti spojenců diskutujících o plánu chopit se moci v regionu.
- Účastníme se diskuse a vyjadřujeme svůj názor na kandidaturu nového krále Kelwulfa. Po schůzce se můžeme projít po městě a prohlédnout si lokalitu pro další aktivity. Soutěž ve flétnu je dobrou příležitostí, jak si odpočinout od hlavní kampaně a vydělat si nějaké peníze.
- Když je Reptonův výzkum dokončen, jdeme si promluvit s Ubbou a připravit se na bitvu. Během dialogu s bratry Ragnarssony komentujeme účast nezkušeného mladíka, syna Kelwulfa, v nadcházející bitvě.
- Nasedneme na koně a jedeme s ostatními do Tamworthu. Po příjezdu vedeme krátký dialog se současným králem Burgredem, který je v obležené pevnosti. Když jsme se nedohodli, jdeme za velitelem a potvrzujeme naši připravenost zúčastnit se bitvy.
- Obléhání začalo. Stojíme za beranem a spolu s dalšími vojáky prorážíme první bránu, palisádu a druhou bránu. Kryjeme se před krupobitím šípů pomocí štítů a bojujeme s nepřátelskými bojovníky, kteří prorazili. Pak zničíme dva Burgredovy hlavní válečníky a obrátíme výsledek bitvy v náš prospěch. Pevnost Tamworth dobyta.
- Prohledáváme královské komnaty a zjišťujeme jeho zmizení. Najdeme dopis od Tonny, žoldáka spolupracujícího s bratry Ragnarssonovými. Když jsme chytili válečníka ve dvojité hře, jdeme ji hledat.
Výměna
Je nutné zjistit, jaké obchody měla Tonna s Burgredem.
Cíl: promluvit si se Sigurdem.
- Jdeme hledat našeho bratra. Najdeme ho ve společnosti bratrů Ragnarssonových a jdeme na jednání s žoldákem a přemýšlíme o tom, co ji přimělo uzavřít dohodu se současným králem.
- Scházíme se s Tonnou a snažíme se s ní dohodnout. Jako žoldák souhlasí s tím, že za určitou cenu odhalí Burgredovu předpokládanou polohu. Pokud Eivor před tím vyhrál flétnovou soutěž, jeho charisma bude stačit na snížení ceny na polovinu.
- Zjišťujeme, že Burgred je v Ledechesteru nebo na zámku Templeborough. Sigurd říká, že Ragnarssonové o tom možná něco vědí. Jdeme k nim, abychom zjistili více.
- Probíráme aktuální situaci a rozhodujeme se o rozdělení. Ubba a Sigurd jdou do Templeborough a Ivar do Ledechesteru. Připojme se k jednomu z nich.
Pověsti o Ledechesteru
Ledechester čeká.
Cíl: Setkat se s Ivarem a probrat aktuální plán.
- Pojďme do Ledechesteru. Cesta k němu je mnohem blíže a nedaleko je synchronizační věž. Pokud Eivor byl tam předtím, používáme rychlý pohyb.
- Přijíždíme do cíle a oblékáme pláštěnku. Aniž bychom přitahovali přílišnou pozornost, hledáme Ragnarssona. Bude na nás čekat na jedné ze strážních věží.
- Během dialogu se dozvídáme, že Ivar vyslal na průzkum špióna. Aniž bychom čekali na jeho příchod, jdeme do kostela sami. S pomocí Syunina se rozhlížíme po okolí a přes střechu se dostáváme na zakázané území.
- Aktivujeme „Odinův pohled“ a zhodnotíme situaci. Klíč bude mít jeden ze strážců. Využíváme schopnosti skryté čepele a loveckého luku, abychom se vypořádali s nepřáteli bez zbytečného hluku. Máme klíč.
- Odemykáme zavřené dveře a vidíme smutný obrázek. Ukázalo se, že Ivarovým neúspěšným špiónem je Kelbert, syn Kelwulfa. Osvobodíme ho a vyměníme si s ním pár krátkých frází. Ukázalo se, že Burgred tu není.
- Dostáváme se z kostela a zároveň chráníme Kelberta a ocitáme se uprostřed bitvy, kterou rozpoutal Ivar. Zbavíme se nepřátel a pokáráme Ragnarssona za tak nedbalý přístup k životu mladého muže.
- S úmyslem opustit Ledechester si všimneme Anglosasa, který zve Eivora, aby se zúčastnil soutěže v pití. Uzavřeme sázku a pečlivě dodržujeme pokyny minihry.
Hradby Templeborough
Říká se, že Burgredova žena je v Templeborough. Pojďme tam.
Cíl: promluvit si se Sigurdem.
- Nacházíme tábor našeho bratra na břehu řeky a vyměňujeme si informace, které jsme obdrželi. Ubba tvrdí, že sám král zde není, ale jeho žena se skrývá někde mezi hradbami.
- Jdeme hledat lady Ethelsvita. Na hradě je mnoho stráží. Jednáme skrytě nebo se pouštíme do otevřené bitvy. Najdeme průchod ve zdi.
- Odstraňujeme stráže a vybíráme knihu znalostí. S jejich pomocí se Eivor učí dovednostem, které jsou hráčům známé již od Assassin's Creed Odyssey.
- Najdeme lady Ethelswithu obklopenou služebnými. Během dialogu se ukáže, že pod rouškou královy manželky se skrývá její oddaný dělník. Vydali jsme se pronásledovat skutečnou dámu a ignorovali jsme stráže spěchající na pomoc své paní.
- Nasedáme do člunu a pronásleduje uprchlíka. Dobře mířenou střelou z luku posíláme veslaře do Valhally rychleji než Viking, který se tam řítí vlastní silou. Aethelswitha se stále snaží uniknout z Eivoru plaváním, ale nedaří se jí uniknout trénovanému Norovi. Chytíme ji na břehu a přivážeme. Z naší současné polohy je to do našeho tábora co by kamenem dohodil.
- Po neúspěšném pokusu rozvázat paní jazyk jsme vyrazili do Tamworthu.
Posilování pozic
Bratři Ragnarssonové a Sigurd se shromáždili v Tamworthu. Čekáme na výslech.
Cíl: Setkat se se spojenci a promluvit si s lady Aethelswithou.
- Snažíme se přimět Burgredovu ženu, aby promluvila. Eivorovy sliby spojené s Ivarovým strašidelným žertem přinášejí ovoce a dáma prozradí, kde se manžel nachází.
- Míříme do králova úkrytu a eliminujeme hrozbu v podobě jeho bodyguardů.
- Pečlivě prohledáváme kryptu. Má mnoho skrytých průchodů a tajných skulin s jedinečnými tajemstvími. Najdeme krále, po krátkém boji ho svážeme a odvezeme na místo Kelwulfovy korunovace.
Těžká zátěž
King Burgred je ve vazbě. Můžete také relaxovat.
Cíl: projít se s Ivarem.
- Sledujeme Ragnarssona do cíle a oslavujeme úspěšnou operaci.
- Povídáme si od srdce k srdci a dozvídáme se o minulosti nelítostného bojovníka a jeho bratra.
- Probouzíme se po zábavné noci a spěcháme na korunovaci Kelwulfa. Stáváme se svědky Burgredovy abdikace a jeho vyhnanství do Říma.
- Radost z vítězství v dlouhé konfrontaci naruší posel, který přináší zprávy o invazi Leofritovy armády v Reptonu. Pravá ruka vyhnaného krále je stále věrná svému pánovi a nehodlá se vzdát bez boje. Pospěšme si do Reptonu.
- Po příjezdu do obleženého města hledáme Kelberta a Leofritha. Na Ostrově vagabundů mladíka předběhl zkušený válečník. Začínáme bitvu s šéfem.
- V bitvě s Leofrithem se držíme následující taktiky. Snažíme se srazit jeho výdrž používat dobře mířené střely na slabá místa a odrážet slabé útoky. Vyhýbáme se silným úderům a snažíme se jít za zády k nepříteli. Pokud bude napaden čelně, Leofrith snadno uhne Eivorovým útokům.
- Po porážce oddaného bojovníka je nutné rozhodnout o jeho osudu. Sám Odin přichází za Eivorem, aby vyjádřil svůj názor.
- Vybíráme si. Ušetřili jsme válečníka hodného Valhally a řekli jsme mu pravdu o Burgredově zradě. Dopis nalezený dříve v králově skrýši dokonale potvrzuje, co bylo řečeno.
Jako vděčnost za svůj ušetřený život mluví Leofrith o Zealotech, kteří zahájí hon na Eivora, pokud nespálíte svitek s jeho jménem ve Venonii. To musí být provedeno před západem slunce následujícího dne. Sám Leofrith jde do Říma.
- Vezmeme Kelberta k jeho bratrům a předáme ho do rukou nově vyrobeného krále. Aby zajistil bezpečí svého syna, Kelwulf požádá Eivora, aby ukryl jeho syna v klanu Raven. Sigurd jde do Oxenfordshire uzavřít nová spojenectví.
Lov
Je čas postarat se o svou bezpečnost.
Cíl: spálit svitek s Eivorovým jménem.
- Odjíždíme do Venonium. Abychom neztráceli čas navíc, využijeme rychlý pohyb.
- Najdeme svitek. Leofrith neklamal.
- Spálíme to.
Nyní se k nám Zealoti (smrtelní žoldáci) nějakou dobu nedostanou.
Zpráva z Ledechestershire
Je čas vrátit se do Ravenstore.
Cíl: promluvit si s Randvi.
- Vracíme se do osady. Na cestě k Sigurdově ženě si všimneme tajemného hosta. Ukázalo se, že je to obchodník, který je připraven nabídnout Eivorovi jedinečné zboží. Reda přijímá opály jako platbu.
- Pokračujeme v cestě do Randvi. Hlásíme jí, že spojenectví s Ledechestershire bylo uzavřeno. Stejně jako nikdo jiný má z našeho úspěchu radost.
Píseň sumce (Grentebridgeshire)
Velká rozptýlená armáda
Raven Clan potřebuje více spojenců. Dalším cílem je Grantebridgeshire.
Cíl: promluvit si s vůdci letní armády.
- Pojďme prozkoumat nové země. Pokud je věž v určené oblasti synchronizovaná, můžete použít rychlé cestování.
- Pošleme havrana na průzkum a najdeme skupinu válečníků. Mluvíme s nimi a dozvídáme se, že Soma a jeho oddíl se po prohrané bitvě o město skrývají v bažinách. Jdeme hledat jarlskona.
- Po obdržení spropitného míříme do bažin.
- Somův lid je zajat Sasy. Eliminujeme hrozbu. Vysoká tráva nám to umožňuje jednat tajně. Osvobozujeme zajatce a dozvídáme se, že jarlscona odvedla lidi na východ. Opravujeme trasu a pohybujeme se naznačeným směrem.
- Najdeme vedoucího v nedalekém táboře. Představujeme se jí a krátce jí sdělujeme účel naší návštěvy. Soma je připravena stát se naším spojencem, pokud jí pomůžeme najít lidi a vrátit okupované země. Dozvídáme se o Wigmundovi, vůdci Sasů, kteří zaútočili na město, a zástupci Řádu Prastarých.
Sirotci v bažinách
Je třeba najít blízké Jarlskons.
Cíl: osvětlit cestu válečníkům.
- Vylezeme na věž a zapálíme signální oheň. Mlha se začíná rozcházet.
- Jdeme hledat lidi. Liv je v nepřátelském saském táboře. Vyčistíme to a osvobodíme vězně.
- Najdeme Birnu a několik válečníků v zamčeném domě.
- Na strážní věži najdeme Gallina, obklopeného smečkou vlků. Uvolňujeme cestu a oživujeme zraněného vojáka.
- Vracíme se do Somova tábora a diskutujeme o tom, co se s ní stalo. Lidé jsou vyčerpaní, ale živí. A to je hlavní. Čeká nás velká bitva.
Návrat k bývalé slávě
Je čas vrátit Somův vliv.
Cíl: promluvit si s jarlskonou o nadcházející bitvě.
- Než si promluvíme se Somou, lépe se seznámíme s jejími spojenci. Po rozhovoru s každým z nich se vrátíme k vedoucímu. Po slovech na rozloučenou jsme vyrazili k západní bráně Grantebridge.
- Po neúspěšném pokusu o domluvu s Wigmundem vyhodíme bránu do povětří a probojujeme se do města.
- Poté, co jsme se zúčastnili tvrdé bitvy, zamíříme do dlouhého domu a zničíme zbývající spojence a jarlovu pravou ruku. Navzdory tomu, že se Wigmundovi podařilo uprchnout, Grantebridge je opět v držení Jarlscony.
- Zatroubíme a informujeme celý okres o vítězství v bitvě.
- Oslavujeme vítězství a všímáme si úzkosti na Somově tváři. Vyptáváme se válečníka a dozvídáme se, že v den útoku se Sasové dostali do města tajnou chodbou, o jejíž existenci věděla pouze trojice jí blízká. Jeden z nich je zrádce.
- Když jsme dali slovo, že se dozvíme celou pravdu o tom, co se stalo, vydali jsme se hledat důkazy.
Útok na Ravensburg
Cíl: promluvit si s Birnou.
- Míříme k ní a dozvídáme se něco málo o její minulosti. Zjišťujeme její názor na Sominy další přátele a pak nabízíme pomoc v jejím úsilí.
- Organizujeme útok na Wigmundovy lidi v Ravensburgu. Prohledáváme oblast a nacházíme další Knihu poznání.
- Vracíme se k Birně a chválíme ji za její statečnost.
Nesvatý otec
Cíl: promluvit si s Liv.
- Liv se chce zbavit kněze, který chválí Wigmunda. Před nadcházejícím výstupem se znovu ptáme.
- Dostáváme se do chráněné oblasti. Používáme pláště, abychom se skryli před zvědavýma očima a usnadnili si svůj úkol. Pomocí „Odinova pohledu“ najdeme strážce s klíčem a vstoupíme na území kláštera. Nikdo už nebude otravovat mysl obyčejných lidí.
- Opouštíme Walden a přijímáme vděčnost od Liv.
Zničení Erningstone
Cíl: promluvit si s Gallinem.
- Chce spálit domy lidí, kteří přešli na Wigmundovu stranu. Po krátkém dotazu na jeho minulost jsme se vydali plnit jeho pokyny.
- K dosažení vzdálených cílů používáme pochodeň nebo planoucí šípy. Odrážíme útoky Sasů, kteří dorazili včas, a podáváme Gallinovi zprávu o úspěchu operace.
Vůně zrady
Je nutné sdílet obdržené informace se Somou.
Cíl: návrat do Grantebridge.
- Somě a jejímu doprovodu se podařilo špióna zajmout. Vyslýcháme ho a získáváme užitečné informace o tom, kde se Wigmund nachází. Náš cíl je na ostrově Ili.
- Jdeme za Somou a říkáme mu o všem, co se nám podařilo zjistit. Zároveň sdílíme naše dohady o možném zrádci. Informace obdržena nedostatečně abychom přinesli konečné obvinění, takže se soustředíme na nalezení přesvědčivějších důkazů.
- K tomu znovu komunikujeme s přáteli Jarlskonů a zjišťujeme spoustu zajímavých a dříve neznámých skutečností. S každým z nich můžete mluvit upřímně, pokud to míra charisma dovolí (a nám to dovolí).
- Provádíme podobné manipulace se zbytkem Somových spojenců a docházíme k závěru, že pouze Gallin postrádá alibi. Podivný dopis nalezený v jeho domě jen zvyšuje podezření.
- Abychom potvrdili nebo vyvrátili naši domněnku, jdeme studovat tajnou díru, kterou nepřátelé použili během dobytí města.
- Stopy žluté barvy, které označovaly vchod do jeskyně, nás zavedou přímo do bažiny. Zbývá jen najít longship, na které zrádce odplul.
- Posíláme Syunina na dlouhý let a pečlivě prohlížíme oblast. Malovaná longship byla ponechána v bažinách ve vyznačené oblasti.
- Pečlivě ji prozkoumáme a najdeme dopis, ve kterém je podle Eivora zmíněna Gallin. Tento důkaz stačí.
- Uvádíme všechny informace, které máme, a směle obviňujeme Gallina ze zrady. Po vyslechnutí našich argumentů Jarlskona s těžkým srdcem dělá vše pro to, aby tento muž již nemohl nikomu ublížit.
Ostrov Ili
Zbývá vyřešit ještě jeden problém.
Cíl: Seznamte se se Somou a jejími lidmi.
- Wigmund se skrývá v klášteře. Spolu s jarlskonou tam jdeme, abychom vykonali posvátnou pomstu. Do chráněné oblasti se dostanete nepozorovaně skrz podzemní chodba, která je vyznačena na mapě. Můžete si tam také vyzvednout další Knihu poznání.
- S využitím pláště projdeme kolem stráží. Pokud je vše provedeno pečlivě, budete moci vstoupit do klášterních prostor bez zbytečného hluku a okamžitě vstoupit do boje. Když stráže skončí, předjíždíme Wigmunda. Jeho čas nadešel.
- Před opuštěním kláštera zahajujeme nájezd a sbíráme užitečné zdroje na vylepšení naší osady.
- Vracíme se se Somou do tábora a dáváme jí naději na světlou budoucnost. Od této chvíle je naším věrným spojencem.
- Opouštíme Grantebridge s Birnou, která vyjádřila přání připojit se ke klanu Raven. Protože byla nešťastně zamilovaná do svého vůdce, nedokázala se smířit se svou situací a šla tam, kde mohla být skutečně užitečná.
Zpráva Grantebridgeshire
Další území se stalo spojeneckým. Je čas to nahlásit Randvi.
Cíl: promluvit si s Randvi.
- Pojďme do Ravensthorpe. Cestou jdeme do kovárny a vylepšujeme vybavení do výborného stavu.
- Je čas založit rybářský průmysl. Stavíme rybářský dům.
- Jdeme za Khaisamem a dáme mu to řádové medailony. V tuto chvíli jsme jich nashromáždili 4. Na oplátku dostáváme novou schopnost.
- Hlásíme Randvi o dalším úspěchu. Spojenectví s Grantebridgeshire je uzavřeno.
Nezvaní hosté
Je opět nemožné slavit úspěchy Eivorovy zahraniční politiky.
Cíl: chránit osadu před nájezdem.
- Uprostřed hostiny se objeví posel a hlásí o dánském útoku na Ravensthorpe. Vrháme se do bitvy a smutně sledujeme, jak kovářův dům, postavený před pár minutami, hoří.
- Po dobytí osady se pokusíme vyjednávat s jediným zajatým útočníkem. Zjišťujeme potřebné informace a propouštíme přeživšího, aby mohl o masakru, ke kterému došlo, říct svým přátelům. Ale Doug a jeho sekera, vražená do válečníkových zad, rozhodli jinak. Poté, co vysvětlil svůj čin vůlí Sigurda, rozhodl se odejít.
Sága o Thane Oswaldovi (Východní Anglie)
O vytváření králů
Dánští útočníci pocházeli z východní Anglie. Je čas se s tímto problémem vypořádat a zároveň získat podporu místního krále.
Cíl: setkat se s místokrálem-danem.
- Pojďme prozkoumat nové země. Cestou dobýváme věže a poskytnout nám schopnost rychlého pohybu.
- Zjišťujeme, že lidé, kteří zaútočili na Ravensthorpe, patří ke klanu Ruda a uchazeči o trůn chybí síla charakteru a životní zkušenosti, které by válečníky zpacifikovaly.
- Jdeme hledat Oswalda. Když jsme byli svědky malé šarvátky, pochopili jsme, že lidé nechtějí vidět na trůnu nezkušeného Sasa.
- Sledujeme ho a ponoříme se do podstaty děje. V celé oblasti přepadají Dánové z klanu Ruda. Nabízíme pomoc budoucímu králi.
- Cestou do Elmenhamu potkáváme nepřátelské norské válečníky plenící vesnici. Podívejme se na tento problém.
- Vracíme se do Oswalda. Povzbuzujeme ho a přijímáme pozvání na jídlo na počest Saxovy budoucí svatby.
- Čekáme do noci a míříme na místo hostiny. Abyste neztráceli čas, přemýšlet v nejlepších tradicích Geralta z Rivie.
- Ne všichni však mají ze svatby Saks a Danki radost. Zastáváme se Oswalda a vyzýváme bratry nevěsty, kteří urazili majitele domu, k pěstnímu souboji.
- Během tohoto krátkého boje pečlivě sledujeme počínání našich protivníků. K ostudě před hosty bude stačit pár netrefených střel. Vyhýbáme se útokům a odrazujeme slabé útoky. Bez ohledu na výsledek bitvy bude hra pokračovat.
- Poté, co jsme Oswaldovi poradil, aby byl trpělivý, jdeme spát.
Co Norové chtějí?
Nyní k naléhavým záležitostem.
Cíl: najít Oswalda a promluvit si s ním.
- Najdeme ho v práci nedaleko města.
- Pomáháme mu porazit Finnira, který vyzval nově vyrobeného krále na soutěž ve flétnu. Oswald podlehl emocím a vyzval Finnira na holmgang (boj na život a na smrt). Na ústup je pozdě, budeme muset bojovat. Jedeme na ostrov poblíž Seahenge
- Abychom ochránili Oswalda, nahrazujeme Finnira v bitvě a zbavujeme se zbraní. Nebudeme to potřebovat.
- Když jsme vyhráli, jdeme na nájezd proti lidu Rud, abychom poctili bratry nevěsty dary. Ničíme nepřátele a pálíme vozíky s nákladem.
- Kolem je spousta kořisti. Osvobozujeme vězně a doplňujeme zásoby. Posíláme Oswalda s dárky do Nordvigu.
Vítěz se vrací
Nordvig čeká. Je čas zjistit, zda se budoucímu králi podařilo uchlácholit své nepřátele.
Cíl: promluvit si s Oswaldem.
- Po příjezdu do Nordvigu se stáváme svědky dalšího konfliktu. Broder odmítá přijímat dary od Sasa. Brotirovi se podaří situaci uklidnit dodáním špióna. Pravda, ne tak docela živý. Dojdeme k závěru, že nepřátelé připravují nájezd, a vydáme se hledat „jazyk“.
- S pomocí Syunina najdeme místo, kde má být nepřítel nasazen, a vydáme se tam. Po dopadení špióna se vracíme k Oswaldovi.
- Vyslýcháme vězně, načež ho navždy umlčíme. Tento čin vzbudil nesouhlas dobromyslného uchazeče o trůn.
- Oswald chce mluvit s Rudem tváří v tvář. Pomůžeme s organizací tohoto setkání. Následujeme do cíle.
- Cestou se rozhodujeme synchronizovat vyhlídku a uspořádat raid. To nám v budoucnu pomůže.
- Po dosažení spojenců diskutujeme o plánu a jdeme vyčistit oblast. Pomocí podzemní chodby se bez zbytečného hluku probojujeme na nepřátelské území a zlikvidujeme stráže. Skrytá čepel a lovecký luk jsou nepostradatelné zbraně na dostřel a v boji na velkou vzdálenost.
- Zapalujeme signální oheň a čekáme na Rudeův příchod. Sledujeme cut-scénu.
- Po krátkém rozhovoru Rude vyzve Oswalda na holmgang. V zápalu boje budoucí král a vůdce Dánů spadnou z útesu a Eivor a jeho spojenci prchají z obklíčení.
Zvuk železa
Otázka vyhnání Rudeových válečníků z Anglie zůstává otevřená.
Cíl: promluvit si s Finnirem.
- Je nutné zničit bezhlavý klan. Abychom to udělali, jdeme do Thetfordu, abychom získali nové spojence.
- Místní Riv souhlasí, že v bitvě s klanem Ruda bude jednat na naší straně, pokud osvobodíme dobytou vesnici. Splňme jeho žádost. Jak osud chtěl, obležená osada se ukázala být místem, které osvobodili jsme ho od útočníků v poslední misi.
- Troubíme na roh a informujeme všechny o vítězství. Objednávka byla dokončena.
- Promluvíme si s vládcem těchto zemí a určíme sběrné místo severně od hradu Burg.
Fury of the Sea
Čeká nás obrovská bitva.
Cíl: setkat se se spojenci.
- Promluvíme si s Finnirem a proneseme pár slov na rozloučenou s válečníky v nadcházející bitvě.
- Na dlouhé lodi se pod sprškou ohnivých šípů probijeme k hradu Burg a nabouráme jeho zdi.
- Přistáváme na břehu a poté, co jsme vyčistili oblast před hrozbami lučištníků, se zapřáhneme do berana. Pár ran a brány pevnosti padnou.
- Probíjíme se hluboko do nepřátelského opevnění a míříme k poslední bráně. Čekají tam na nás Rude a Oswald, kterým se podařilo přežít. Abychom osvobodili zajatého uchazeče o trůn, vyšplháme na lešení a zasadíme zdrcující ránu ze vzduchu.
- Porazíme Zuřícího vlka a podíváme se na cut-scénu. Nepřítel je poražen. Zbývá jen rozhodnout o Rudeově osudu. Oswald je kategoricky proti krveprolití. Zvážíme všechna pro a proti a vybereme si. Opět jsme ušetřili našeho nepřítele.
- Míříme k budoucímu králi. Byla to slavná bitva, ale čeká nás významnější událost: svatba Oswalda a Valdise.
Rohy řvoucí před svatbou
Jsme pozváni na svatbu.
Cíl: promluvit si s ženichem.
- Fandíme Oswaldovi v nejdůležitější den jeho života a jdeme na obřad.
- Oslava je v plném proudu. Začněme se bavit. Po hádce s Brotirem vypijeme hrnek medu a ve stanoveném čase rozbijeme hliněné nádoby střelami z luku.
- S Brodeurem se účastníme soutěže v pití.
- Odstraňujeme opilého Finnira ze střechy.
- Po odpočinku na dovolené proneseme závěrečnou řeč.
- Klidnou a uvolněnou atmosféru naruší Rude, který uteče z vazby a vyzve Oswalda na holmgang. Ale tohle není jeho boj. Je čas pomstít se dánskému vůdci. Začíná bitva s bossem.
- Rude není ve formě. Odrážíme jeho údery, dokud nevyčerpáme jeho výdrž, a vrhneme se do protiútoku. Nepřítel je zcela poražen.
- Zveme Finnira, aby se připojil k našemu klanu, aby znovu naplnil svůj život smyslem. Nastavili jsme kurz na Ravensthorpe.
Zpráva o východní Anglii (+ Tail and Mane)
Cíl: Hlásit úspěch Randvi.
- Dívka je ráda, že nás vidí. O podnikání však více později. Mezi obyvateli osady vznikl spor. Pojďme to vyřešit. K bolesti hlavy se přidává Dag, který nás obviňuje, že se v Sigurdově nepřítomnosti pokoušíme chopit moci.
- Když skončíme s vnitřními záležitostmi, vrátíme se na mapu světa. Je uzavřena aliance s východní Anglií.
Bonusové úkoly (Ravensthorpe)
Když tě berou jako samozřejmost
Randvi mizí před očima. Je potřeba jí pomoci se uvolnit.
Cíl: Cesta s Randvi do Grantebridge.
- Bereme dívku do náruče a opouštíme Ravensthorpe.
- Cestou si povídáme o abstraktních tématech a obdivujeme krásu divoké přírody. Magni se s námi setkává v Grantebridge. Zatímco Soma je pryč, působí jako její zástupce. Nabízíme pomoc s lupiči, kteří obtěžují město.
- Po odstranění hrozby a vrácení ukradeného koně pokračujeme v potěšení dívky. Soutěžíme s Randvi v rychlém pití. Tentokrát se nám nepodařilo vyhrát, ale je to ještě lepší: náš soupeř je šťastný.
- Před návratem domů plníme Randviho poslední přání: jdeme na věž u vodopádu.
- Brzy je jasné, že Randvi je do Eivora zamilovaná a my stojíme před těžkou volbou: věřit svým citům, nebo zůstat věrní Sigurdovi. Nemohli jsme odolat.
Moudrý přítel
Někdo dorazil do Ravensthorpe. Je čas přivítat hosty.
Cíl: seznámit se s nově příchozími na molu.
- Hostem se ukázal být Valka. Pomáháme věštci se stěhováním věcí do nového bydliště. Mluvíme o vizích a o Odinovi, který stále přichází do Eivoru.
- Po přislíbení pomoci se stavbou nového domu se loučíme se starým přítelem.
Pokračujte v práci padlých
Jeden z obyvatel osady potřebuje po ztrátě blízkého člověka podporu.
Cíl: promluvit si s Tove.
- Jdeme na Svendovo pohřebiště a utěšujeme dívku.
- Dáváme jí naději na světlou budoucnost a loučíme se se starým přítelem.
Malé potíže
Dítě žádá o pomoc. Musíme zjistit, co se děje.
Cíl: následovat Knuda.
- Utíkáme s klukem do lesa a potkáváme jeho kamarády. Děti slyšely vytí psa v nesnázích a nemohly projít kolem.
- Bojujeme s kancem a získáváme klíč od chatrče. Ano, byl uvnitř. A ano, nevíme, jak se tam dostal.
- Jdeme dolů do sklepa a osvobozujeme psa, ze kterého se vyklube vlk. Z mysliveckých deníků se dozvídáme další podrobnosti o jejím původu.
- Doprovázíme děti do vesnice a chráníme je před divokou smečkou vlků. Náš nový přítel nestojí stranou a urputně o nás bojuje.
- Za její hrdinství dovolujeme dravci zůstat a dáváme jí nové jméno. Od této chvíle žije v Ravensthorpe krotká vlčice jménem Zhevaka.
Paladinův kámen (Oxenfordshire)
Přicházející povstání
Je čas uzavřít spojenectví s Oxenfordshire. Sigurd už čeká.
Cíl: Najděte svého bratra v hospodě v Buckinghamu.
- Míříme na jihozápad a podle zavedené tradice synchronizovat pohledy, na které narazíte po cestě. Hospoda, kterou potřebujeme, je v „oblasti podezření“, takže na sebe hodíme plášť.
- Od hostinského (použili jsme charisma) zjišťujeme potřebné informace a vydáváme se po Sigurdově stopě.
- Jdeme do stodoly s rybami a nacházíme našeho bratra ve společnosti Basida. Po krátkém rozhovoru míříme k dlouhému domu a všimneme si, že Sigurd před námi zjevně něco skrývá. Sledujeme cut-scénu, ve které souhlasíme, že pomůžeme Gedrickovi, spojenci jeho bratra.
- Najdeme Gedrica zajatého Idwinem a jejími válečníky. Poznáváme ji a po neúspěšném pokusu o vyjednávání vstupujeme do bitvy.
- Když jsme vyhráli bitvu, mluvíme s přeživšími a zjišťujeme podrobnosti o současném stavu věcí v Oxenfordshire. Sigurd zase dál mluví o jakémsi proroctví a touží najít Fulkeho – „Boží ženu“.
- Uděláme laskavost pro Gedrica a jdeme zachránit jeho thegny, kteří jsou drženi v troskách Li. Probojujeme se do omezené oblasti a znovu se zapojíme do bitvy. Než toto území opustíme, pečlivě na něm pátráme po tajemstvích a pokladech.
- Odnášíme desítky na bezpečné místo. Místo aby se soustředili na hledání Idwina, Sigurd a Basid se ptají lidí na Fulkeovo místo. Když jsme uvěřili přesvědčení mého bratra o jeho skutečném významu pro naši misi, vracíme se ke Gedrickovi se zprávou.
Kousek po kousku
Před zahájením otevřené konfrontace s Idwinem je nutné oslabit její armádu.
Cíl: Uvolnit Idwinovo sevření regionu.
- Ničíme zásoby roztroušené po celé mapě.
- Zlikvidujeme Idvinova poskoka.
S dokončením tohoto úkolu nespěcháme, protože na většinu míst se podíváme později.
Cesta k opatství St. Alban's Abbey
Je nutné pomoci mému bratrovi v jeho úsilí.
Cíl: Seznamte se se Sigurdem a promluvte si s ním.
- Zkoušíme se zeptat na účel návštěvy Fulky, ale opět jsme odmítnuti. Přesto ji jdeme hledat.
- Vtrhneme na území kláštera a organizujeme nájezd. Po odstranění stráží a nasbírání potřebného množství zásob se dostaneme dovnitř budovy přes vitrážové okno.
- Fulke je držen ve sklepě. Dohodneme se s duchovním a zachráníme tajemného cizince, kterého Sigurd tak dychtil potkat.
- Po rozhovoru s ní je jasné, že Sigurd hledá starověký artefakt, který by mohl objasnit jeho původ.
- Když jsme opustili území kláštera, sledujeme dívku na bezpečné místo a pokračujeme v rozhovoru. Sigurdova tvrzení, že je božský, nás nutí pochybovat o jeho zdravém rozumu.
- Kámen, který bratr a Basid potřebují, je na odlehlém místě. Jdeme ho hledat.
Krev z kamene
Kámen chová přítel dívky. Je čas ho vyzvednout.
Cíl: Sledujte Fulkeho.
- Cestou do cíle posloucháme příběhy o původu starověkého artefaktu. Když jsme dorazili do zničené pevnosti, hledáme strážce Paula. Posouváme polici a vstupujeme do tajné místnosti.
- Nepřátelé dorazili k opatovi před námi a vzali mu život. Kámen chybí a Sigurd nás z toho obviňuje. Odpovídáme na verbální útoky našeho bratra a znovu se přesvědčujeme o bratrově posedlosti.
- Venku se s námi setkávají Idwinovi válečníci. Zabráníme Sigurdovi a Basidovi, aby porušili své slovo Gedrikovi. Sekera vyslaná do hlavy jednoho z bojovníků se stává spouštěčem pro vypuknutí dalšího masakru.
- Porazíme Idwinovy bojovníky a pokusíme se přivést mého bratra k rozumu. Slova, která Sigurd pronesl během hádky, stačí k tomu, aby ho pořádně zmlátili. A hra nám takovou příležitost poskytuje.
- Protože jsme nedošli ke společné dohodě s mým bratrem a Basidem, vracíme se do Fulke. Zjistíme u ní, kde Idvin skladuje zásoby pro potřeby armády, a jdeme na uvedené místo na mapě.
Plamenná past
Malé rozptýlení bude velkou službou v nadcházející bitvě.
Cíl: promluvit si s Fulkem.
- Po dosažení označené oblasti pustíme Syunina.
- Anglosas, který uzavřel dohodu s lidmi z Idwinu, s námi odmítá spolupracovat. Uchylujeme se k síle našeho charismatu a zmocňujeme se zásob zdarma. Nezbývá než připravit past na nepřátele a počkat, až se objeví.
- Nádoby s olejem umístíme do těsné blízkosti sena a zaujmeme pohodlnou polohu. Když se protivníci přiblíží, dobře mířenou střelou podpálíme plavidla. Čím více nepřátel bude v postižené oblasti, tím rychleji tato speciální operace skončí.
- Zničíme zbývající zásoby a jdeme do Fulky. Vyjadřujeme svůj názor na možnou přítomnost bohů v rodině Sigurda. Dívka se o toto téma zjevně zajímá.
Zvony Quine Belle
Přípravy na obléhání hradu pokračují.
Cíl: promluvit si s Gedrickem.
- Pronikáme na zakázané území a pečlivě se rozhlížíme. Oblast se hemží nepřáteli, kteří začnou útočit na Eivora, jakmile zachytí jejich pohled. Jednáme co nejtajněji.
- Míříme na zvýrazněnou oblast a ničíme springalds. Můžeme to udělat ručně.
- Zároveň sháníme vozíky se zásobami. Pokud je spálíme, vážně podkopeme bojovou schopnost Idwinových válečníků. Po provedení rozsáhlé sabotáže opouštíme zakázanou oblast.
- Vracíme se ke Gedrickovi a podáváme zprávu o úspěchu operace.
Sag kámen
Idvinova armáda je dost pomlácená. Je čas na zdrcující ránu.
Cíl: prodiskutujte s Gedrickem plán nadcházejících událostí.
- Hlásíme připravenost a čekáme na rozkaz k útoku.
- Střílíme na mechanismy padacího mostu a otevíráme cestu k hradu. Děláme všechno tak rychle, jak je to možné, protože riskujeme pád pod krupobitím šípů od obránců pevnosti.
- Otevíráme brány našim spojencům a zahajujeme ofenzivu v plném rozsahu.
- Vstupujeme do bitvy s Idwinem. Snažíme se předem zbavit stráží, které ji obklopují, nebo je pustíme do bitvy s našimi jednotkami. Vlevo „jeden na jednoho“ jednáme podle své oblíbené taktiky. Zaměříme se na slabá místa a vyvedeme válečníka z rovnováhy. Pak zaútočíme, odrazíme a uhneme.
- Když jsme dívku porazili, rozhodneme o jejím osudu s Gedrickovým svolením. Od této chvíle je Idwin navždy vyhnán ze zemí Oxenfordshire.
- Podívejme se na Gedricka. Je nám vděčný za naši pomoc a je připraven uzavřít alianci.
- Vracíme se k Sigurdovi a Basidovi. Phulke ukazuje svému bratrovi kámen se symboly Isu a snaží se přečíst, co je napsáno. Aniž bychom měli čas diskutovat o tom, co jsme viděli, vyrážíme vstříc králi Wessexu, který dorazil s obrovskou armádou. Požadujeme klidné jednání.
- Sigurd nabízí králi bezprecedentní obchod. Chce vyměnit nejlepší válečníky na znamení smíření a naráží na Eivora. Ale Fulke je před námi a říká králi o Sigurdově možném spojení s civilizací Isu a její hodnotě. Bratr souhlasí, že s nimi zůstane, a Basid slibuje, že bude nepřátele sledovat.
- Jediné, co můžeme udělat, je vrátit se do Ravensthorpe a podat Randvimu zprávu o výsledku našeho výpadu.
Zpráva Oxenfordshire
Je tu ještě jeden spojenec.
Cíl: promluvit si s Randvi.
- Pokračujeme v systematickém vylepšování naší osady. Stavíme dům pro myslivce.
- Vyprávíme Randvi o tom, co se stalo v Oxenfordshire, ale dívka už to ví: dostala dopis od Fulkeho. Čteme zprávu, ve které zástupce Řádu Prastarých slibuje, že se o našeho bratra postará. Tak či onak je spojenectví s Oxenfordshire uzavřeno.
válečné město (Lunden)
Stíny na stěnách
Při hledání nových spojenců nastavuje Eivor kurz na Lunden.
Cíl: jít do Lundenu.
Vybavujeme longship a vyrážíme objevovat nové země. Po příjezdu jsme svědky malé scény a vstupujeme do boje bok po boku s naším novým známým.
- Stowe je jedním ze správců hrabství. Přináší nám aktuální informace a slibuje, že nás vezme do Triggir, se kterým si můžeme promluvit o uzavření spojenectví. Jdeme po řece.
- Když jsme dorazili do cíle, najdeme tělo vládce, který padl do rukou nepřátel. Pojďme se seznámit s Erkem - druhým rivem hrabství. Rozhlížíme se po místě činu a kousek po kousku rekonstruujeme obraz událostí, které se staly. Poslední stopa se skrývá pod stropem.
- Sdílíme své myšlenky s našimi spojenci a vytváříme plán pro následné akce. Je nutné najít zrádce a splatit jim stejnou mincí. Máme 3 cíle.
- Nalezené důkazy nás zavedou do Mithrova chrámu. Abychom pronikli na území, zlikvidujeme stráže a půjdeme do podzemí.
- Nalezená písmena poodhalují závoj tajemství. Vracíme se do Stowe a Erke, abychom se podělili o informace. S vědomím přezdívek a povolání zločinců jsme se vydali vykonávat spravedlnost.
Zlomený šíp
Arrow je špičkový lukostřelec a náš první cíl.
Cíl: Seznamte se se Stowe na západním trhu.
- Během rozhovoru se dozvídáme, že Arrowa můžete potkat na lukostřelecké soutěži. Abyste se tam dostali, musíte získat speciální minci a předložit ji jako propustku.
- Pomocí „Gaze of Odin“ najdeme správnou osobu, vezmeme minci a jdeme na test Arrow.
- Mluvíme s organizátorem akce a předvádíme své dovednosti. Chcete-li vyhrát, musíte zasáhnout všechny cíle ve stanoveném čase.
- Nejlepší z nejlepších jsou oceněni setkáním se Šípem. Ukázalo se, že je to jistý Avgos. Nasloucháme domýšlivé řeči a po čekání na vhodnou chvíli zasadíme rozhodující úder.
- Po zničení zrádce a člena Řádu prastarých na částečný úvazek opouštíme nebezpečné místo. Je čas to nahlásit Stowe.
Zajímavá lahůdka: Po porážce nepřítele obdrží Eivor luk Predator. Pokud se naučíte určitou dovednost, budete schopni ovládat trajektorii šípu.
Vykrvácet pijavici
Leech provádí chirurgické experimenty na lidech. To nám pomůže ji najít.
Cíl: promluvte si s Erkem na molu.
- Po porovnání dostupných faktů a informací od ženy, která přišla o dceru, jsme se pustili do studia první stopy.
- Když jsme počkali do setmění, začneme stínit posla, který nás vede ke kováři. Pracoval s pohřešovanou dívkou, takže může mít užitečné informace. Nejlepší způsob navigace je na střechách. Toto je nejbezpečnější způsob.
- Muž nás vede k pevnosti Bodilsburg. Toto je zakázaná oblast, takže budeme jednat ve stínu. Pokud stealth není pro vás, deaktivujte signální zvonek a zapojte se do otevřené bitvy. Najdeme kovářův dům a jdeme na návštěvu. Dovnitř se můžete dostat nejdřív dveřmi nebo střechou zničením oddílu.
- S využitím napumpovaného charisma s ním mluvíme: zjišťujeme jméno Leech a zaznamenáváme skutečnost její spolupráce s kovářem. Všechny „lékařské“ nástroje, které léčitelka používala ke svým hrozným účelům, vyrobil on.
- Porazíme kováře v souboji a sledujeme stopu Pijavice. Prozkoumáváme okolí pomocí Syunina a probíjíme se k cíli.
- Jakmile jsme uvnitř, aktivujeme „Odinův pohled“ a hledáme sestru Fridesvidu. Ona je ta, která se skrývá pod maskou Leech. Pokud správně načasujete, můžete provést překvapivý útok ve stylu Altair: rychle, efektivně a nepozorovaně.
- O jednoho člena Řádu prastarých méně. Vracíme se k Erce a rozhodujeme o osudu knihy se záznamy Fridesvidiných vědeckých výzkumů. S použitím zdravého rozumu se rozhodneme to spálit.
Rozbijte kompas
Před námi je bitva s Compassem, vůdcem zrádců.
Cíl: Diskutujte o problémech se Stowe a Ehrkem.
- Vracíme se ke svým spojencům a objevujeme nový problém. Arrow a Leech byli respektovanými postavami v Lundenu a lidé, když se dozvěděli o jejich předčasné smrti, se vzbouřili. Vcházíme na území katedrály svatého Pavla a diskutujeme o dalším postupu.
- V tuto chvíli někdo zapálí katedrálu. Dostáváme se z ohnivé pasti a zachraňujeme naše spojence. Flotila Compass dorazila do města a zahájila masivní útok na Lunden.
- Jakmile jsme v relativním bezpečí, rozdělujeme role a míříme k molu. Cestou zachraňujeme některé obyvatele z hořících domů a pomáháme obráncům města v bitvě s útočníky.
- Kompas velí k útoku z plovoucí plošiny. Plaveme pod vodou a pouštíme se do bitvy s Vicelinem, když jsme předtím vyčistili sousední území od střelců z kuše. Bitva s kompasem nezpůsobí potíže hráčům, kteří se naučili vyhýbat úderům, odrážet slabé útoky a zasahovat slabá místa střelami z luku.
- Sledujeme závěrečnou cut-scénu za účasti Vicelina a Odina, po které jdeme oslavit další vítězství. Nyní máme přátele i v Lundenu.
Zpráva o Lundenu
Náš bojový přítel čeká na zprávy. Nezadržujme ji.
Cíl: promluvit si s Randvi.
- Vracíme se do Ravensthorpe. Členové Řádu prastarých byli zničeni a Lunden se stal naším spojencem.
Sága o Vinlandu (Vinland)
V cizí zemi
Khaisam má informace o Gormovi, synovi Kjetviho Krutého.
Cíl: promluvit si s Haysamem.
Během dialogu s mladým Neviditelným se dozvídáme, že Gorm se skrýval ve vzdálených zemích a zaujal místo svého otce v Řádu. Souhlasíme s Nessou, že nás vezme do Vinlandu a vyrazíme na cestu.
Loviště
Byla to dlouhá cesta.
Úkol: najít stopy.
- Náš příjezd hlásíme manažerovi v přístavu. Nikdo by se neměl dozvědět o skutečném účelu naší návštěvy, a tak jsme své pravé jméno a uniformu nechali v Anglii.
- Prozkoumáváme situaci a objevujeme stopy, které nás dovedou ke Gormu. Hodně nám v tom pomáhá Odinův zrak.
- Nejprve prozkoumáme krvavou stopu a ocitneme se v místní osadě. Vezmou nás do Olav. Ptáme se neznámého člověka na jeho minulost. Během dialogu se dozvídáme o existenci lesních táborů, v jednom z nich se ukrývá náš nepřítel.
- Jdeme za Olavem k obchodníkovi. Místní obyvatelé rádi vymění zbraně a brnění za zvířecí kůže a rudu. Děláme barter.
Lov zvířat
Zbývá jen najít Gorma a přinést mu spravedlnost.
Cíl: Najděte Gorma v lesních táborech.
- Zde můžete jednat různými způsoby. Abyste byli 100% připraveni na nadcházející operaci, musíte se postarat o svou vlastní bezpečnost. K tomu prozkoumáme mapu, otevřeme věže a získáme zásoby nutné pro výměnu během lovu.
- Rozhodli jsme se neztrácet čas a spoléhat se na vlastní schopnosti a šli jsme přímo do doupěte nepřítele. Gorm se skrývá v táboře Narfliet.
- Vyzbrojeni klubem Okhkvari se dostáváme na zakázané území a hledáme vůdce. Když jsme vstoupili do vleklé bitvy, snažíme se vylákat Gorma z obklíčení jeho spojenců a bojovat s ním jeden na jednoho.
- Pošleme našeho zapřisáhlého nepřítele do Niflheimu a získáme artefakt předchůdce, který je ikonický pro celou sérii.
Jídlo po lovu
Gorm je poražen.
Cíl: návrat do Olav.
- Olav nás zve, abychom se připojili k oslavě. Míříme k ohni a posloucháme fascinující příběhy místních obyvatel. Neznalost jazyka nezabrání Eivorovi, aby vyprávěl jednu z mnoha ság o dobrodružstvích Odina.
- Po dokončení příběhu přenecháme jablko Edenu staršímu z těchto zemí a připravíme se k vyplutí. Hild a Olav nám děkují za osvobození od útlaku Gormu a žehnají nám na zpáteční cestě.
Zpráva Vinland
Domov sladký domov.
Cíl: promluvit si s Randvi.
- Vracíme se do Ravensthorpe a potkáváme dívku. Randvi přiznává, že se o nás bála. A my na oplátku slibujeme, že jednoho dne budeme vyprávět o událostech, které se staly ve vzdálené zemi. Od této chvíle je s námi Vinland.
Kniha draků (Shiropshire)
Válkou unavený
Kelbert potřebuje pomoc při usmíření válčících stran. Shiropshire čeká.
Cíl: Setkat se a promluvit si s Kelbertem.
- Mladý válečník na nás čeká v dlouhém domě. Pospěšme si k němu.
- Kelberta najdeme během tréninku s Ivarem a ponoříme se do podstaty věci. Sledujeme je na místo jednání a setkáváme se s jeho účastníky.
- Na žádost biskupa Deorlafa hovoříme se zástupci obou stran konfliktu a vybíráme osobu, která přispěje k uzavření míru za 650 stříbrných mincí. Vybrali jsme královu manželku a biskup naše rozhodnutí schválil.
- Ivar se však musí vyrovnat s králem Rhodrim. Zabije svého bratra a rozpoutá skutečný masakr v „domě Božím“. Není kam jít: bojujeme a vítězíme. Ale to je jen začátek.
- Venku nás čeká pokračování bitvy. Prorazíme se k vítězství a poskvrníme naše sekery krví našich nepřátel. Když jsme porazili královy muže, snažíme se Ivara přivést k rozumu, ale nedaří se nám to a zjistíme, že jsme vtaženi do nové konfrontace.
Pytel Wenlochan
Objevily se informace, že Britové skladují část svých zásob na území základny Wenlokan. Musíte toho využít.
Cíl: Najít základnu Wenlokan.
- Pronikáme na zakázané území a odstraňujeme stráže.
- Když vnější hrozba pomine, shromažďujeme zásoby a osvobozujeme vězně z cel. Budou za nás bojovat v závěrečné bitvě.
Cenné zásoby
Pokračujeme v oslabování Britů. Ve válce jsou všechny prostředky dobré.
Cíl: mluvit s uprchlíky.
- Přesvědčíme lidi o naší přátelskosti a získáme souřadnice lomu Dhuston, kde nepřátelé skladují své zásoby a drží vězně.
- Necháme Syunina jít na průzkum a vymyslet plán pro další akce. Nepřátele označujeme pomocí „Odin’s Gaze“, důsledně je likvidujeme a hledáme vozy se zásobami k zapálení.
- Při systematickém úklidu nezapomeňte osvobodit vězně a sbírat poklady, kterých se v této lokalitě ukrývá spousta.
K míru krví
Je čas začít aktivněji
Cíl: najít Ivara a promluvit si s ním.
- Ivar a Kelbert se skrývají v lese. Syunin vám je pomůže najít.
- Probojujeme se do tábora Britů a spálíme ho do základů.
- Čekáme na zjevení Inira, pravé ruky krále, a setkáváme se s ním s nahou sekerou na pozadí osady proměněné v popel.
- Vracíme se do Kelberta. Mladík naše metody nepřijímá, ale z vítězství má radost.
- Abychom budoucího ealdormana nějak rozveselili, chodíme s ním na ryby. Tři ulovení úhoři budou stačit na přípravu polévky a zpestření nadcházejícího večera.
- S přijíždějícím biskupem probíráme aktuální stav věcí. Aby se předešlo následnému krveprolití, navrhujeme, aby Ivar zůstal stranou a nezasahoval do nadcházejících jednání.
- Ráno se účastníme uzavření míru. Rhodriho žena nám stříbro vrací a nazývá to darem za naši pomoc ve společné věci.
- Je třeba potěšit Kelberta. Jdeme hledat mladého muže. Jediný, kdo ho viděl odcházet z tábora, byl mrtvý opilý. Využijme charisma a naučme se od jeho bratra jeden účinný způsob. Pomůže přivést strážce k rozumu.
- Vyzvedáváme chudáka a jdeme „plavat“. Pár sekund v ledové vodě a dozvídáme se, že Kelbert šel do lesa na lov.
- Slova strážce nás vedou do jeskyně plné krve. S přibývajícími předtuchami hledáme Kelberta. A najdeme to. Živý, ale vážně zraněný. Spěcháme s ním do tábora, ale už je pozdě. Budoucí ealdorman nás opouští. Klid nebude!
Vrah králů
Ivar zuří a chce se pomstít. Poprvé po dlouhé době jsme s ním solidární.
Cíl: Sledujte Ragnarssona.
- Míříme na shromaždiště, odkud začne útok na králův hrad. Cestou posloucháme příběh o setkání Ivara a Rodriho. Připravujeme se na útok.
- Po vyhození lodí do povětří naftou prorazíme hlavní bránu. Spouštíme most.
- Od Rodriho nás odděluje několik obránců, kteří jsou předurčeni padnout v boji za svého krále. Ivara nelze zastavit.
- Vyzvedáváme poraženého krále a následujeme Ragnarssona na vrchol hory. Právě tam je Rhodri předurčen proměnit se v „krvavého orla“. Strašný pohled.
- Když se vypořádá s nenáviděným nepřítelem, Ivar odhalí strašlivé tajemství. Byl to ON, kdo zabil Kelberta a obvinil z toho Brity, že vyprovokovali masakr mezi válčícími stranami. Jediné, co můžeme udělat, je bojovat se šíleným Danem a pomstít smrt našeho mladého přítele.
- Souboj s Ivarem bude poněkud odlišný od těch předchozích. Snadno odvrací šípy, které na něj létají, a nedovolí Eivorovi, aby ho po ztrátě rovnováhy dokončil. V určitém okamžiku bitvy si sedne na zem a ptá se nás na své rodiče, načež znovu zaútočí, čímž demonstruje svou pravou povahu.
- Když jsme toho darebáka porazili, stojíme před volbou: dát Ivarovi sekeru do rukou a poslat ho do Valhally, nebo ho odmítnout. Nemohli jsme dovolit, aby byl ve stejných řadách mezi hrdiny, kteří padli v bitvě.
- Vracíme se do Deorlafu a nacházíme tam Ubbu. Smutně mu vyprávíme o činech jeho bratra, ale o posledních vteřinách jeho života mlčíme. Čas sám dá vše na své místo.
Zpráva Shiropshire
Mířit domů. Čeká nás těžký rozhovor s dívkou.
Cíl: promluvit si s Randvi.
- Spolu s mým věrným přítelem truchlíme nad ztrátou mladého Kelberta. Jeho smrt nebyla marná: spojenectví se Shiropshirem bylo uzavřeno.
Nástroj starověkých (Kent)
Opatův trik
Basim něco zjistil. Je čas ho navštívit.
Cíl: najít Basima a promluvit si s ním.
- Neviditelného zastihneme při rozhovoru s knězem. Rád nás vidí a je připraven se podělit o informace.
- Sledujeme Basima. Slibuje, že nás seznámí se svým přítelem opatem Cynebertem. On je zase připraven říct něco o Fulkovi. Ale za určitou službu.
- Musíme zjistit jméno toho, kdo nastoupí na post nového ealdormana a informovat o tom Kineberta. S hledáním začínáme v hospodě Tunbridge. Ptáme se lidí a získáváme novou porci užitečných informací. Abychom přiměli anglosaského válečníka mluvit bez hrozeb a úplatků, potřebujeme úroveň charisma 3.
- Královský vyslanec odpočíval v krčmě s jistým Gowanem. Najdeme ho pod mostem.
- Abychom přivedli opilého barda k rozumu, využijeme rady strážného z minulé kapitoly. Jakmile je Gowan v řece, stává se mnohem vstřícnějším. Když jsme mu lehce vyhrožovali, dostáváme vyčerpávající informace o místě, kde se králův vyslanec nachází. Nezbývá než ho dohnat a vyzvednout dopis se jménem nového ealdormana.
- Naším cílem je hrad Dover. Pronikáme na zakázané území, načež jednáme podle situace. Musíme získávat informace bez zbytečných obětí. Pomocí píšťalky vylákáme posla na odlehlé místo a ukradneme dopis.
Panenky a vězni
Začíná hon na Thegna Tedmunda.
Cíl: návrat do Kineberta.
- Odhalíme identitu budoucího ealdormana a vymyslíme skvělý plán. Zorganizováním únosu deseti poskytneme opatu Kinebertovi možnost jej „zachránit“ a získat potřebnou důvěru.
- Jdeme na pilu. Toto je zakázaná oblast, takže obětem se nelze vyhnout. Vypořádáme se se strážemi, svážeme Tedmunda a schováme se v lese.
- Zahrajeme si svůj výkon a zjistíme, že zajatý muž je podvodník. Tedmundův dvojník však slibuje, že nám pomůže osvobodit zajaté Dány, pokud ušetříme jeho život.
- Sledujeme Shergara na místo, kde jsou vězni. Dvojník si se svým úkolem dobře poradí a přesvědčí stráže, aby opustili své stanoviště. Oddíl osvobozených Dánů nám dobře poslouží při obléhání hradu, kde se ukrývá skutečných Ten Tedmund.
- Relaxujeme s Basimem u ohně a připravujeme se na nadcházející bitvu. Posloucháme příběh o jeho minulosti a poznáváme Neviditelného z úplně jiné stránky.
Skutečný ealdorman
Je nutné se připravit na zachycení Rochesteru.
Úkol: sundat řetěz.
- Jdeme k nepřátelskému opevnění na řece a dostáváme se na zakázané území. Když jsme tiše zlikvidovali stráže, vezmeme klíč a odemkneme dveře. Abychom se dostali k mechanismu, prostřelíme otvorem mřížky u závory dveří a vstoupíme z druhé strany.
- Po otevření cesty lodím se vracíme ke spojencům. Gedric, který nám přísahal věrnost, již dorazil a doplnil řady naší armády svými bojovníky. Shodneme se, že jsme připraveni zaútočit a jít vpřed.
- K proniknutí na území Rochesteru s co nejmenšími ztrátami je nutné zajistit bezpečný koridor pro pohyb berana. Když jsme zničili springaldy, stojíme za dělem a rozbíjíme hlavní bránu.
- Postupným ničením olejových kotlů doprovázíme berana k jeho zamýšlenému cíli. Bojem se strážemi nás rozptyluje pouze v případě přímého útoku. Pozor na záludné bodnutí do zad.
- Střílíme na mechanismy, které drží padací most v zavřené poloze, a otevíráme cestu našim vojákům do samotného srdce Rochesteru. Vyhněte se proudům tekoucího oleje.
- Zbývá jen najít deset. Nachází se na vyhlídkové terase jedné ze zámeckých věží. Tam s ním musíme bojovat. Po krátkém boji jsme vyrazili s Basim k branám Rochesteru.
- Opět byla opatova armáda ve správný čas na správném místě. Tedmund podezřívá Cynebertovu účast na spiknutí s námi a bere jed. Opatova poslední šance získat přízeň u krále mizí spolu s thegniným životem.
- Rochester je obsazen, ale Fulke je stále o krok před námi. Oslavujeme vítězství s Gedrickem a pak pokračujeme v cestě.
Krvavé přijetí
Znovu potřebujeme radu Neviditelných.
Cíl: setkat se s Basim.
- Sledujeme našeho přítele k opatovi a diskutujeme o pravděpodobnosti jeho zrady. Ale Fulke byl před námi.
- Musíme znovu hrát podle jejích pravidel, abychom zachránili Sigurda. Po krátkém dialogu opouštíme budovu tajným otvorem v nejvyšším patře a schováváme se před nepřáteli, kteří na nás čekají venku.
- Nastavili jsme kurz na Canterbury. Tam šel Fulke a tam bychom měli hledat našeho bratra. Basim ochotně souhlasí, že půjde s námi. Cestou pokračujeme v rozhovoru s Neviditelným a dozvídáme se o jeho raných letech.
- Ve snaze nedělat hluk uklízíme území katedrály. V této fázi nepotřebujeme žádnou zvláštní pozornost. Jakmile jsme uvnitř, vypořádáme se se strážemi a jdeme dolů do tajné místnosti.
- Zpráva od Fulkeho v podobě Sigurdovy ruky opět potvrdila její posedlost bláznivými nápady.
- Poté, co jsme si vzali užitečné poznámky z archivů a získali podporu od Basima, vracíme se domů.
Kentova zpráva
A opět nemáme čím potěšit členy klanu Raven.
Cíl: promluvit si s Randvi.
- Když jsme překročili práh dlouhého domu, potkáváme zuřivého Douga. Odmítá uvěřit výmluvám, které nám zabránily přivést Sigurda domů. Když jsme dorazili k našemu bojovnému příteli, sdílíme špatné zprávy. Úspěchy zahraniční politiky v Kentu blednou na pozadí problémů, které se nahromadily.
Blížící se bouře
Tím ale neštěstí nekončí.
Cíl: Porazit Douga.
- Na ulici na nás čeká Doug, který chce vyřešit konflikt, který vypukl, jediným způsobem, který zná. Nezbývá nám nic jiného, než výzvu přijmout a bojovat s ní.
- Vyhýbáme se Dougovým úderům a snažíme se s ním domluvit, ale všechno je marné. Když jsme vyhráli „Pyrrhovo vítězství“, vložili jsme sekeru do rukou impozantního válečníka a poslali ho do Valhally. Nepochopení a obavy v očích shromážděných občanů Ravensthorpe nás nutí stáhnout se do svých myšlenek.
Breviář zlomeného srdce (Essex)
Neobvyklá nabídka
Cesta dobrodružství nás zavede do Essexu.
Cíl: najít Birstana a promluvit si s ním o podnikání.
- Po příjezdu do Essexu se dozvídáme, že pán je pryč. Nacházíme jeho ženu Estrid a dozvídáme se o vášni ealdormana k lovu. Jdeme na vyznačené místo na mapě.
- Nacházíme opuštěné překladiště Birstan a prohlížíme oblast. Pán sám je poblíž. Zachraňujeme ho ze spárů rozzuřeného medvěda.
- Promluvme si o zprávě, kterou jsme obdrželi. Cestou do města se dozvídáme podrobnosti o účelu našeho příjezdu.
- Poté, co jsme se vrátili domů a dali Birstanovi nějaké rady ohledně řízení Essexu, následujeme ho do Estrid. Abychom získali místního ealdormana jako spojence, musíme mu pomoci vyřešit osobní problémy.
staré rány
Estrid sní o tom, že se vrátí do své vlasti a začne život od nuly. Pomozme jí s tím.
Cíl: zařídit útěk pro manželku ealdormana.
- Míříme do Estrid, abychom probrali podrobnosti o nadcházející speciální operaci. Posloucháme příběh její smutné minulosti a slibujeme, že jí splníme sen.
- Sledujeme dívku k Danovi jménem Rollo, který pomůže Estrid opustit tyto země. Najdeme ho ve velmi nevzhledném stavu a ochráníme ho před Sasy, s nimiž si musí mladý válečník vyřídit vlastní účty. Domlouváme si schůzku s Danem v jeho táboře.
- Po příjezdu do tábora se dozvídáme, že byl napaden. Mnoho Rollových spojenců bylo zabito nebo zajato. Musíme pochopit, co se stalo, a identifikovat zrádce, který pomohl nepřátelům překvapit lidi.
- Pečlivě kontrolujeme tábor: drcené keře и hojnost proviantů v táboře pomohou Eivorovi chytit některé Rollovy spojence ve lži. Když skončí hledání důkazů, jdeme vyslýchat svědky.
- Pokládáme řadu podobných otázek a analyzujeme odpovědi. Oba spojenci se nás pokusí přesvědčit, že byli na lovu, a o některých epizodách toho, co se stalo, budou mlčet. Vracíme se k Rollovi a sdílíme s ním obdržené informace. Dostupné informace jsou dostatečné obviňovat Gerhild, (Je ambiciózní, chudá na lukostřelbu a často zpochybňuje rozhodnutí svého vůdce.).
- Zrádce skončil. Zbývá jen najít unesené lidi a zachránit je. Nepřátelský tábor se nachází jižně od Colchesteru.
- Procházíme do zakázané oblasti a deaktivujeme signální zvonek. Aby proces dobytí tábora nezabral mnoho času, zavoláme četu a jdeme zachránit spojence.
- Rollo je vděčný za naši pomoc. Žádáme o zpětnou laskavost a dostáváme souhlas. Nyní máme kapitána rychlé lodi, na které se Estrid dostane z Essexu.
Láska dětí
O jeden problém méně. Je čas zařídit Birstanův osobní život.
Cíl: najít ealdormanovu starou lásku a usnadnit jejich setkání.
- Jdeme hledat Alfidu. Když jsme dorazili do požadované osady, najdeme dům ženy, zajatý Sasy. Likvidujeme nepřátele a prozkoumáváme oblast. Alfidin bratr, ukrytý na dvoře, nám vypráví o jejím únosu.
- Dostáváme se do nepřátelského tábora, kde je držena ealdormanova milenka, a hledáme zajatce. Jeden ze strážců má klíč od hradu.
- Osvobodíme Alfidu a vezmeme ji do domu u jezera. Když jsme pro ni zorganizovali setkání s Birstanem, sledujeme shledání dvou stále milujících srdcí.
Únos
Zbývá vyřešit problém s „únosem“ Estrid.
Cíl: Vraťte se do Colchesteru a promluvte si s Rollem.
- Probíráme detaily našeho smělého plánu a připravujeme se na jeho realizaci. Musíme se vplížit na dovolenou a unést ealdormanovu ženu přede všemi.
- Snažíme se zůstat bez povšimnutí co nejdéle. K tomu doporučujeme postupovat oklikou směrem k zamýšlenému cíli. Stále se nevyhnete odhalení, ale značně vám to usnadní útěk.
- S Estrid na rameni opouštíme město a přesouváme se na shromaždiště. Na počest úspěšné operace pořádáme hostinu a připravujeme se k vyplutí. Estrid je bez sebe štěstím: je připravena poděkovat Eivorovi za pomoc jako žena.
Rozhodli jsme se zůstat Randvi věrní a odmítli jsme ji. To však dívku příliš nerozčílilo.
peripetie
Požadavky ealdormana byly splněny. Je čas mluvit o unii.
Úkol: prodiskutujte naši další interakci s Birstanem.
- Najdeme pána a přijmeme jeho pozvání na lov. Pár kanců bude stačit.
- Vracíme se do města. Tam si budeme moci promluvit s Birstanem a Alfidou v příznivějším prostředí. Další špatné zprávy: Muži krále Alfréda vystopovali Estrid a jsou připraveni ji vrátit jejímu manželovi.
- Spěcháme k molu a účastníme se planoucí bitvy.
- Loučíme se s Estrid. Zasloužila si lepší život.
Zpráva z Essexu
A opět na nás čekají v Ravensthorpe.
Cíl: návrat do Randvi.
- Říkáme dívce o našich dobrodružstvích v Essexu a potvrzujeme uzavření spojenectví s novým územím.
Obléhání Portchesteru (Sussex)
Bouřka jižních zemí
Podle informací, které máme, je Sigurd v Sussexu.
Cíl: prodiskutujte s Basimem plán na záchranu vašeho bratra.
- V dlouhém domě se shromáždilo velké množství našich spojenců. Najdeme Basima. Během rozhovoru se setkáváme s Jarlem Guthrumem.
- Fulke drží Sigurda v Portchesteru. Jdeme hledat infiltrátory. Tím, že se jich zbavíme, budeme moci umístit armádu do těsné blízkosti pevnosti a zůstat bez povšimnutí.
- Navštívíme 3 oblasti vyznačené na mapě a zbavíme se nepřátel.
- Po odstranění hrozby se vracíme do Neviditelného a okamžitě vstupujeme do další bitvy. Fulke se o chystaném útoku dozvěděl a rozhodl se zaútočit jako první.
- Když jsme otočili výsledek bitvy, dali jsme zbytky nepřátelské armády na útěk a rozhodli jsme o osudu obránce Fulkeho, který zničil Brotir.
- Vezmeme tělo padlého válečníka do tábora a vstoupíme do šarvátky s Guthrumem. Domnívá se, že jsme za útok odpovědní, obviňuje nás z přílišného spěchu a odmítá se účastnit obléhání Portchesteru pod naším velením. My se na oplátku rozhodneme před útokem oslabit Phulkeho armádu.
Jako šroub z modré
Je nutné oslabit armádu Fulka a krále Alfréda.
Cíl: setkat se se Stowe a obsadit nepřátelský tábor.
- Po rozhovoru s Reeve Lundenem se snažíme přesvědčit válečníky jednoho z mnoha táborů Fulke, aby složili zbraně a vyhnuli se zbytečnému krveprolití.
- Navzdory tomu, že náš nápad nebyl úspěšný, někteří bojovníci odmítli bojovat o Alfreda a usnadnili nám úkol. Po zničení zbytku vzbouřených Sasů dobyjeme tábor a doplňujeme naše zásoby nezbytnými zdroji.
Popel místo jídla
Cíl: vypálit sýpky.
- Po projednání plánu dalšího postupu s Ubbou se dostáváme na nepřátelské území a pořádáme ohnivé představení. Dobře hozená svítilna odvede svou práci dokonale.
Rozbijte obránce
Naším dalším cílem je pevnost v Briggworthu.
Cíl: promluvit si s Basimem.
- Po nastínění další fronty práce se dostáváme do zakázaného území. Většina cílů se nachází daleko od hlavní pevnosti, takže se snažíme působit co nejskrytěji. Pokud bude objeven, Neviditelný nám pomůže v boji.
- Když jsme zničili lodě se zásobami, vydali jsme se hledat ty, kteří jsou blízko Fulke. Jeden z nich se nachází na molu, druhý je v samotné pevnosti.
- Poté, co jsme se vypořádali s válečníky, rychle opustíme místo, abychom se vyhnuli otevřené konfrontaci s nadřazenými nepřátelskými silami.
Spálená země
Plánovaná sabotáž proti Fulkemu pokračuje.
Cíl: setkat se se Somou.
- Po rozhovoru s jarlskonou volíme metodu ničení zásob. Rozhodli jsme se pro bezpečnější variantu a použili jsme lukostřelce.
- Hlídáme spojence, kteří ostřelují Fulkeho sklady. Po odražení několika útoků stráží a přeměně nepřátelského tábora v obrovský popel se vracíme do svého.
Obležení
Přípravy na invazi do Portchesteru jsou v plném proudu.
Cíl: setkat se se spojenci.
- Po rozdělení rolí v nadcházejícím obléhání jsme se vydali zaútočit na pevnost. Fulke je přesvědčen, že Portchester je nepřístupný. Je čas ji od toho odradit.
- Po proražení několika palisád se blížíme k hradbám pevnosti. Kryjeme se před létajícími šípy štíty a ničíme kotle vroucím olejem. Vrazíme do hlavní brány.
- Otevíráme brány pro spojence a vyhazujeme do povětří opevnění pomocí ropných plavidel. Zbývá jen proniknout do samotné pevnosti a najít Sigurda.
- Fulke a jeho bratr na nás čekají v kostele. Necháváme polomrtvého jarla v péči Basima a spěcháme za šílenou ženou.
- Po předjetí Fulkeho a vyslechnutí proudu patetických řečí začínáme smrtelnou bitvu. Snažíme se držet blízko ohně a odrážet útoky a pomocí luku jej vylákat ze tmy. Dívka pravidelně zničí zdroj světla. V tomto okamžiku „Odinův pohled“ musí být povolen a následovat ji.
- Po vyhodnocení své situace se Fulke pokusí o útěk, ale ocitne se v obklíčení své jednotky. Pokračujme v boji.
- Po porážce válečníka, který ztratil sílu, sledujeme vizi za účasti Sigurda a Odina. A opět záhadné předpovědi. Mezitím dorazila pomoc ztraceným Sasům. Zadržujeme nápor čerstvých nepřátelských sil a jedeme domů.
Připomeňme si minulost
Ravensthorpe čeká.
Cíl: promluvit si se Sigurdem.
- Můj bratr se hodně změnil a necítí radost, když nás vidí. Po vyslechnutí obvinění z pokusů zmocnit se trůnu a nesmyslné smrti Daga se vydáváme k hrobu padlého válečníka.
- Tam si znovu promluvíme s jarlem a pokusíme se s ním domluvit. Myšlenka na božský původ však zcela ovládla Sigurdovu mysl a zničila kdysi pevný bratrský vztah.
Zpráva o Sussexu
Podpora bojujícího kamaráda přijde vhod.
Cíl: promluvit si s Randvi.
- Vracíme se k dívce a probíráme s ní události posledních dnů. Navzdory našim neshodám se Sigurdem, který se zcela stáhl do sebe, se pro nás Sussex stal spojeneckým územím.
Song of Hunwald (Lincolnshire)
Doprovod pro Pána
Do Ravensthorpe dorazil tajemný návštěvník. Pojďme se seznámit.
Cíl: promluvit si s Hunvaldem.
- Po vyslechnutí lordova příběhu se vydáme do Botolfstonu hledat jeho otce, Ealdormana z Lincolnshire.
- Po setkání s Hunvaldem v krčmě probereme některé detaily a ochráníme ho před bandity. Pokud v jednom případě stačí charisma úrovně 3, pak v jiném budete muset nakreslit své sekery.
Vraťte se domů
Je nutné zajistit bezpečnost pána na cestě do Lincolnshire.
Úkol: doprovod Hunvaldu.
- Sledujeme mladého muže a noříme se do politické struktury této oblasti. Ve městě nejsme nijak zvlášť vítáni, takže budeme muset použít plášť a kapuci. Stavíme trasu kolem stráží a postupujeme k zamýšlenému cíli.
- Po rozhovoru s blízkým spolupracovníkem ealdormana míříme k radnici, kde na nás čeká zbytek hunvaldských spojenců.
- Necháváme pána na bezpečném místě a vyrážíme sbírat informace, které by mohly osvětlit záhadné zmizení starého ealdormana.
V nepřítomnosti ealdormana
Je nutné hledat důkazy a případné svědky toho, co se stalo.
Cíl: prohledat chudobinec.
- Do zakázaného území vstupujeme střechou a poté, co se jeptišek zeptali na otce Hunvalda, získáme nové vodítko.
- Jdeme hledat zmíněné „lázně“ a zkoumáme objevenou kanalizaci.
- Manévrujeme mezi strážemi nebo se jich tajně zbavujeme, abychom mohli jít dál. Podzemní díra nás zavede na místo nedávné bitvy. Analyzujeme nalezené důkazy a rekonstruujeme úplný obraz toho, co se stalo.
- Vše nasvědčuje tomu, že Ealdorman Hundbeort zde byl, ale podařilo se mu uprchnout. Stopy vedou do Bolingbroke. Pojďme za ním.
- S pomocí Syunina najdeme požadovaný hrad a vyčistíme jeho území. Když jsme zaslechli rozhovory stráží, dozvídáme se o žalostném stavu starého vládce.
- Když jsou nepřátelé hotovi, jdeme dolů do suterénu a staneme se svědky strašlivého pohledu.