Ghost of Tsushima na PC má relativně nízké systémové požadavky, spouští se a stabilně běží na GeForce 1660. Hra má mnoho možností škálování pro zlepšení snímkové frekvence na slabším PC, ale také dostatek nastavení pro maximální detaily, aby odpovídala špičkovému hardwaru.
V tomto návodu se podíváme na optimální nastavení grafiky pro Ghost of Tsushima Director's Cut pro slabé a výkonné počítače. Prozradíme vám, jak se zbavit nízkých FPS a lagů, a také co dělat s pády a některými běžnými chybami.
Systémové požadavky Ghost of Tsushima
Na tak krásnou hru má Ghost of Tsushima poměrně široké okno systémových požadavků, s poměrně jemným minimálním barem: hra poběží na GeForce GTX 960 a poběží rychlostí 30 snímků za sekundu. Minimální specifikace PC pro hraní Ghost of Tsushima při 720p, 30fps a nastavení nízké grafiky:
OS | Windows 10 (64bitový) |
Procesor | Intel Core i3-7100 nebo AMD Ryzen 3 1200 |
GPU | NVIDIA GeForce GTX 960 4GB nebo AMD Radeon RX 5500 XT |
RAM | 8 GB |
Místo na disku | 75 GB (doporučeno SSD) |
Požadavky pro hraní v rozlišení 1080p, 60 fps a nastavení grafiky „Střední“:
OS | Windows 10 (64bitový) |
Procesor | Intel Core i5-8600 nebo AMD Ryzen 5 3600 |
GPU | NVIDIA GeForce RTX 2060 nebo AMD Radeon RX 5600 XT |
RAM | 16 GB |
Místo na disku | 75 GB (SSD) |
Požadavky pro přehrávání v nastavení „Vysoká“ při 1440p při 60 fps nebo rozlišení 4K při 30 fps:
OS | Windows 10 (64bitový) |
Procesor | Intel Core i5-11400 nebo AMD Ryzen 5 5600 |
GPU | NVIDIA GeForce RTX 3070 nebo AMD Radeon RX 6800 |
RAM | 16 GB |
Místo na disku | 75 GB (SSD) |
Požadovaný hardware pro přehrávání ve 4K, 60 fps v nastavení grafiky „Ultra“:
OS | Windows 10 (64bitový) |
Procesor | Intel Core i5-11400 nebo AMD Ryzen 5 5600 |
GPU | NVIDIA GeForce RTX 4080 nebo AMD Radeon RX 7900 XT |
RAM | 16 GB |
Místo na disku | 75 GB (SSD) |
Díky technologiím škálování FSR 3 a XeSS je docela možné získat 60 FPS se systémem s výkonem nižším, než je uvedeno v systémových požadavcích pro hru na „Medium“.
Nejlepší nastavení Ghost of Tsushima pro zvýšení FPS
Podívejme se na 2 možnosti nastavení Ghost of Tsushima pro PC se špičkovým a relativně starým hardwarem.
Optimální nastavení grafiky pro výkonné počítače
Nejvíce paměti spotřebují následující vlastnosti:
- Mlha.
- Stíny.
- Osvětlení.
Pokud máte silný hardware vhodný pro hraní na „High“ nebo „Ultra“, nastavte parametry na nastavení „High“ a vypněte technologie škálování. Zde je doporučení, jaké hodnoty nastavit, co vypnout a co zapnout:
- Doporučené rozlišení: 2560x1440 nebo vyšší.
- Vyhlazení: Volitelné.
- Rozostření pohybu: 0.
- Přímá viditelnost: 5 nebo vyšší. Výkon to moc neovlivňuje, vyberte si podle svého vkusu.
- Kvalita textur: Velmi vysoko.
- Filtrování textur: Anizotropní 8x.
- Kvalita stínu: Vysoká nebo Velmi vysoká (nejprve nižší, pokud potřebujete více FPS).
- Detail: Vysoký.
- Detail krajiny: Vysoký.
- Objemová mlha: Vysoká (nejprve snižte, pokud potřebujete více FPS).
- Hloubka pole: Vysoký.
- Odrazy v prostoru obrazovky: Vysoký.
- Prostorové stíny na obrazovce: Vysoká.
- Stínování světla na pozadí: Kvalita SSAO.
- svatozáře: Vč.
- Vinětace: Vč.
- Účinky světla na vodu: Vč.
- Měřítko: Vypnutý.
- Generování rámu: Volitelné (vypněte, pokud hra spadne).
- Dynamické rozlišení: 60 nebo 120, aby graf FPS neskákal.
Držte se této konfigurace. Pokud však FPS kolísá nebo je mírně pod stabilní úrovní 60 nebo 120, nejprve snižte kvalitu stíny, objemová mlha a další nastavení související se světlem.
Nastavení grafiky pro slabé PC
Skutečného zvýšení FPS lze dosáhnout následujícími způsoby:
- Snížená kvalita stínů a osvětlení (především).
- Snížené rozlišení.
- Povolit změnu měřítka: FSR 3 nebo XeSS.
Nejprve snižte tyto parametry a teprve potom proveďte další nastavení. Zkuste nastavit následující hodnoty, pokud máte grafickou kartu Geforce 1660Ti, procesor Intel Core i5-8600 a 16 GB RAM. S těmito nastaveními by hra měla běžet stabilně při 60 fps ve FullHD se škálováním:
- Doporučené rozlišení: 1920 × 1080.
- Vyhlazení: zakázáno (nefunguje, když je povoleno škálování).
- Rozostření pohybu: 0.
- přímá viditelnost: volitelně.
- Kvalita textur: průměrný.
- Filtrování textur: Anizotropní 2x.
- Kvalita stínu: průměr (nejprve nižší, pokud je potřeba personál).
- Detail: průměrný.
- Detail krajiny: vysoký.
- Objemová mlha: průměr (nejprve nižší, pokud je potřeba personál).
- Hloubka pole: průměrný.
- Odrazy v prostoru obrazovky: průměrný.
- Stíny v prostoru obrazovky: průměrný.
- Stínování světla na pozadí: produktivní SSAO.
- svatozáře: Vypnuto
- Vinětace: Vypnuto
- Účinky světla na vodu: Vypnuto
- Měřítko: Povoleno (XeSS nebo FSR 3). Doporučujeme zvolit XeSS, protože s FSR 3 Ghost of Tsushima pracuje méně stabilně a častěji padá.
- Generování rámu: Povoleno. Pokud hra spadne, vypněte: XeSS nebo FSR 3 stačí ke zlepšení plynulosti hry.
- Dynamické rozlišení: 60 FPS.
Snímky obrazovky a videa ukazují několik příkladů toho, jak Ghost pracuje na průměrné předvolbě ve hře (parametr „Configuration“). Jak je vidět, hra téměř bez problémů dosahuje 60 snímků za vteřinu v průměru hardwaru z doby před pěti lety, včetně notebooků.
Co dělat, když v Ghost of Tsushima klesne FPS
V Ghost of Tsushima byl zaznamenán standardní problém moderních her: úroveň FPS zpočátku zůstává na stabilní požadované úrovni, ale pak začne klesat, čímž se proces změní v nehratelnou prezentaci. Důvodem je únik paměti, která časem všechny železné zdroje spotřebovává, ale neuvolňuje. Tento problém nelze vyřešit, ale lze jej oddálit následujícími způsoby:
- Snižte kvalitu všech grafických nastavení. Má smysl začít u stínů, mlhy a osvětlení. Umožňuje pouze snížení kvality grafiky oddálit problémaniž bych to řešil.
- Přejděte do nastavení grafiky, přepněte předvolbu grafiky na „Nízká“, použijte a okamžitě vraťte nastavení grafiky na požadované. Tato metoda resetuje únik paměti, ale neřeší problém jejího výskytu.
- Pokud předchozí metoda aktualizace nastavení grafiky nepomohla, budete muset hru ukončit a restartovat počítač.
Řešení problému s únikem paměti je v rukou vývojářů: očekávejte nové záplaty pro Ghost of Tsushima, snad se problém v budoucnu vyřeší.
V tomto videu můžete vyhodnotit, jak každé nastavení grafiky ovlivňuje kvalitu obrazu a výkon.
Jak se zbavit zpoždění, pádů a chyb
V Ghost of Tsushima bylo zjištěno několik běžných chyb, z nichž mnohé byly úspěšně vyřešeny. Mezi hlavní patří:
- Chyba ovladače (0x887A0006, 0x887A0007).
- Chyba F16C.
- Chyba 0xc0000142.
- Chyba podpory Shader Model 6.6 nebyla zjištěna.
- Při obdržení achievementu hra spadne.
- Zamrzne nebo spadne při minimalizaci okna nebo ukončení hry.
Pokud dochází k těmto chybám nebo hra po několika minutách či hodinách jednoduše padá, přečtěte si náš článek o řešení chyb Ghost of Tsushima. V samostatném materiálu jsme dodatečně shromáždili univerzální tipy, jak zvýšit FPS ve hrách, opravit pády a odstranit lagy. Tato doporučení fungují pro všechny hry.
Doufáme, že vám tipy pro nastavení grafiky v Ghost of Tsushima pomohly vybrat optimální nastavení. Pokud máte dotazy ke hře, zeptejte se jich v komentářích: pokusíme se vám pomoci.