Ymirovo pátrání Elden Ring je menší questová linie v rozšíření Shadow of the Erdtree, která odhaluje hodně o povaze Fingers v mytologii hry. Když dokončíte tento řetězec úkolů, získáte mnoho odměn: talismany, zbraně, popel, kouzla a brnění. V rámci Ymirova příběhu se také setkáte s volitelným skrytým bossem rozšíření – Mother of the Fingers Metir a otevře se vám nová zóna Království stínů.
Tato příručka poskytuje kompletní návod na pátrání hraběte Ymira v Elden Ring Shadow of the Erdtree a také seznam všech odměn za dokončení příběhu.
Jak začít Ymirovo pátrání v Elden Ringu
Chcete-li zahájit pátrání, vydejte se do katedrály Manuse Metira v Shadowfell. To lze provést od začátku DLC.
Jak se dostat do katedrály Manus Metir
Z Plainy náhrobků jeďte po proudu po následující trase:
- Dosáhněte milosti na hradě Ensis.
- Z milosti "Castle Front" pokračujte jihovýchodní cestou. V místě, kde válečníci Messmer bojovat s krvavými písmeny, odmítnout, jet do jedovatých bažin.
- V bažinách jděte za Elder's Hut. Nedaleko domu se nachází zapečetěný duchovní zdroj, s jehož pomocí může Flow skočit do výšky. Zničte hromadu kamení poblíž, abyste aktivovali zdroj a vstupte do Fort Rebuke.
- Z Fort Rebuke jeďte po silnici na sever do Ruins of Murtagh. Na území ruin je sestup do hluboké jeskyně, která povede do Bonnie Village.
- Z Bonny Village jeďte lanovkou na východ ke kontrolnímu stanovišti „Bridge Leading to the Village“.
- Přejděte na sever, lesem, kde žijí vlci. Cestou potkáte golema. Po jejím projetí zahněte doleva a jděte nahoru ke katedrále Manus Metir.
Tato trasa byla otevřena od samého počátku expanze.
Kde najít hraběte Ymira
Hrabě Ymir v Elden Ring žije v katedrále Manus Metir, sedí na židli uprostřed chrámu. Během rozhovoru vám okamžitě dá následující položky:
- Náhrdelník s dírami - Aktivuje zvonky v Ruins of the Finger House.
- Mapa ruin.
Znovu si promluvte s NPC a odemkne se vám možnost koupit si od něj magii lesklého kamene.
Návod na Ymirovo hledání v Elden Ring
Obdržení náhrdelníku s dírami a mapy ruin znamená začátek příběhu Prsty. První mapa ukazuje Ruins of Riya's Finger Abode. Pojďme zjistit, jak jich dosáhnout.
Jak se dostat do Ruins of the Abode of Riy's Fingers
Ruiny příbytku prstů Riya je lokalita, jejíž trasa je přístupná od začátku průchodu. Nyní, pokud vlastníte Náhrdelník s dírami, můžete se dozvědět tajemství této oblasti. Podívejme se na klikatou cestu k ruinám:
- Z milosti „Přední strany hradu“ na hradě Ensis jeďte, jako minule, po jihovýchodní silnici. V místě, kde Messmerovi vojáci bojují s krvelačnými trolly, se otočte směrem k jedovatým bažinám.
- Po dosažení bažin se otočte na severozápad a sjeďte Po proudu k jezírku, kde žije velký krab a rodina jedovatých květin. Nedaleko uvidíte vchod do jeskyně, která povede k milosti „Jeskyně u řeky Ellak“. Pojedete k řece na jih k Azurovému pobřeží.
- Jakmile se dostanete na Azurové pobřeží, vydejte se na jihovýchod k pobřeží, kde žijí Prsty.
- Z pobřeží se vydejte na sever podél masivní kamenné stavby s přízračnými konvalinkami.
Brzy se vašim očím odhalí Ruins of the Abode of Riya’s Fingers. Odpočiňte si ve stejnojmenné milosti a tryskem do centra ruin, které z ptačí perspektivy připomínají vrásčitou špičku prstu. Cestou si dejte pozor na mihule pobíhající kolem, které jsou extrémně nebezpečné, protože vrhají znehybňující kouzlo z velmi velké vzdálenosti. Poté, co upadnete do znehybňujícího kouzla, náhodný mihule na území ruin se teleportuje k postavě a provede zajatecký útok: pokud nechcete bojovat s otravnými příšerami, cvalem na sever do středu ruin. Zde bude zvonek, na který musíte zatroubit: udělejte to, za což dostanete Talisman s krvavými semínky +1, který zlepšuje regenerační vlastnosti Flask of Crimson Tears.
Cestujte do Ruins of Deo's Finger Abode
Po aktivaci zvonu v prvních ruinách se můžete vrátit k Ymirovi, aby vám dal mapu dalších. To však není nutné pro postup v zadání. Ruiny kláštera prstů Deo se nacházejí na tajném území, kam se lze dostat na správném místě použijte gesto „Ach matko“.. Nejprve se podívejme, kde toto gesto najít:
- Jděte do Bonny Village.
- Jděte z vesnice na sever, k osamělému stromu, u kterého je socha s napřaženýma rukama. Udělejte zde gesto „Ó matko“.
Nyní se musíte dostat na místo, kde byste měli gesto použít. Nachází se před arénou s velitelem Guyem. Podívejme se na celou trasu, jak se tam dostat:
- Pokračujte do čtvrti Flooded Church District. Tato oblast Shadow Haven je přístupná z východu: vstupte průchodem viditelným z milosti „Církevní cesty“, která je severně od katedrály Manus Metir.
- Z milosti „Passage to the Church District“ obejděte oblast podél ruin a střech napravo. Hlavním cílem v Záplavové oblasti je dostat se do kostela přes střechu. Dostaňte se tam riskantním skokem na létající opěru - most mezi boční věží a hlavní budovou kostela.
- Proskočte mezerou ve střeše na kamenné podlahy a z nich - ještě níž, do prvního patra. Rozhlédněte se po kostelní chodbě: cestou potkáte dva rytíře v červeném. Tam, kde bydlí, vede zatopenou částí areálu kamenná cesta vedoucí k výtahu do Trezoru vzorků - jděte po ní.
- Zapalte milost "Storage, back" a vyjděte po svislých schodech nahoru.
- Odtud se po schodech přesuňte do další části knihovny s policemi. Tady je ve vnější zdi mezera, projděte jí.
- Vylezte výš po dřevěných plošinách k další milosti a výtahu. Zapalte milost, pomocí výtahu se zvedněte do pater pod stropem.
- Podlahový systém je rozdělen do dvou úrovní: nejprve vyjděte po schodech na západ od výtahu.
- Obejděte trámy proti směru hodinových ručiček: v polovině cesty budete muset skočit na úroveň níže, protože průchod vpřed bude zablokován.
- Seskočte dolů, jděte na západ k vertikálnímu žebříku a vyjděte znovu nahoru.
- Ještě jednou na druhé úrovni, podívejte se na západ a uvidíte schodiště dolů. Jděte k tomu a jděte dolů.
- Až budete dole, podívejte se na sever a uvidíte další schody, pokračujte dolů.
- Vyjděte na ulici, sjeďte nejprve dřevěným a poté kamenným výtahem k „ohně“.
- Vpravo od vstupu na bojiště s velitelem Guyem je místnost se sochou Mariky, která má úlomek stromu dekadence. Přistupte k soše a proveďte gesto „Ó matko“.
Socha se vzdálí. Za ní povede cesta do Ruins of the Abode of Deo’s Fingers a také do Shaman Village, kde žila Marika.
Abyste se dostali k ruinám, musíte přejít most: cestu hlídají dva Strážci stromů, ale nemusíte s nimi bojovat. Na území ruin je cíl stejný - dostat se do kovárny uprostřed a odpálit to: Ymir tomu říká „aktivujte zvon“. V této zóně je pouze jeden zdroj nebezpečí – otravní mihule, které vás znehybňují svými odstřelovacími kouzly. Odměnou za aktivaci zvonku je Talisman s Azure Seeds +1, který zlepšuje účinnost Flask of Azure Tears o 30 %.
Cestujte do Ruins of the Fingers of Miir
Vraťte se do Manus Metir Cathedral a několikrát si promluvte s Ymirem, dokud nevyčerpáte všechny dialogy. Poděkuje vám za aktivaci dvou zvonů a dá vám talisman Priceless Stardust jako dárek a poslední mapu s vyznačením umístění Ruins of the Finger Abode of Miir.
Ruiny se nacházejí přímo pod katedrálou Manus Metir. Jak je otevřít:
- Po vyčerpání všech dialogů s Ymirem restartujte lokaci a odpočiňte si.
- Vraťte se na místo, kde sedával Ymir: velekněz kamsi zmizel, ale jeho židli lze prozkoumat. Stiskněte tajné tlačítko na židli, tím se otevře cesta pod katedrálou Manus Metir.
- Sejdi schody. Níže jsou ruiny kláštera Fingers of Miir.
Tato podzemní zóna je absolutně lineární a na rozdíl od svých předchůdců je rozlohou malá. Následujte cestu a setkejte se s fantomem jménem Noční šermířka Anna. Porazte Annu a získejte Nightclaws jako odměnu. Pokračujte na sever, přistupte k poslednímu zvonu, zazvoňte a nechte se převézt k tajnému šéfovi expanze – Matce prstů Metirovi.
Jak porazit Mother of Fingers Metir
Při boji zvažte následující vlastnosti bosse:
- Můžete povolat duchy a fantomy, aby bojovali s Matkou prstů Metir.
- Boss útočí dvěma typy poškození: fyzickým a magickým.
- Bossův zůstatek je 120. Může být vyveden z rovnováhy.
- Methyr je náchylný k sekání, krvácení a mrazu a může být otráven.
- Nezranitelný ke spánku, šílenství, smrti.
Boj s bossem se skládá ze dvou fází. Ve druhé fázi bude více oblastních magických útoků. Podívejme se na hlavní techniky Matky prstů v první polovině boje:
- [1 zásah] Single Beam Shot – Útok magickou střelou. Používá se na velkou vzdálenost. Blok se štítem nebo úskokem.
- [2-3 zásahy] Série úderů hlavou do podlahy s přidáním skoku je fyzický útok. Matka prstů udeří hrdinu hlavou 2 až 3krát. Po první ráně se při skákání začne narážet do hlavy.
- [1 zásah] Beam cut - propálí paprsek skrz oblast v oblouku, v sektoru před sebou. Pokud vidíte tento útok, nekutálejte se na stranu: rolovat dopředu nebo dozadu, nebo tank se štítem.
- [2 zásahy] Beam Blast Head Smash – Šéf před sebou udeří hlavou do země. Po chvíli zářící oblast kolem hlavy a prstu kouzlem exploduje. Odejděte z oblasti působení kouzla AoE: nejjednodušší je ukrýt se po jedné z bossových stran.
- [1 zásah] Side Finger Slash – Rychlý fyzický útok narovnáním bočních prstů na bossovo tělo. Platí, když je postava na straně bosse. Chránit se štítem je nejlepší řešení.
- [Rychlá série úderů] Krok Side Finger Step – rychle pohybuje vašimi bočními prsty a doslova šlape na postavu. Platí, když je hrdina na straně šéfova těla. Nejjednodušší způsob tankování je se štítem.
- [2-5 zásahů] Kombinace ručních útoků. Základem je fyzický dvojitý švih před vámi. Někdy se k tomu přidají ještě tři údery oběma rukama na podlahu. Tank se štítem, protože kombo neubírá příliš mnoho výdrže. Obsazení matkou, když postava stojí před ní.
- [1-2 zásahy] Otevře břicho a polije ho tekutinou. Někdy potom trhne celým tělem směrem k postavě.
- Jednou za bitvu vyvolá tři malé očarované ruce.
- [1 zásah] Silný náraz celého těla se zpožděním. Platí, když postava stojí před bossem. Je lepší se naučit, jak se vyhnout válení, protože během této dovednosti se otevírá velké okno pro protiútok.
- [1 hit] Celotělový pomlčka. Fyzická technika k překonání vzdálenosti, ze které vám Štít pomůže uniknout.
Ve druhé fázi Matka prstů Metir zapálí mikrokosmickou kouli na svém ocasu a vylepší své předchozí techniky:
- [3 zásahy] Triple Magic Shot: Nahrazuje předchozí jeden výstřel.
- [1 zásah] Vznáší se do vzduchu, točí se a letí celým tělem na hrdinu. Štít vás před tímto útokem vždy nezachrání;
- [2 zásahy nebo vyšší] Přivolá ze země kolem vás kouzelné koule, které po několika sekundách explodují. Pokud se dostanete do oblasti vyvolávání koule, dostanete poškození, před kterým se můžete vyhnout nebo se chránit štítem. Orby se vznášejí poblíž bosse, takže je nejlepší se v tomto období držet stranou.
- [Ultimate] Aktivuje mikrokosmickou kouli, která uvolňuje dva lasery, které nepřetržitě spalují vše kolem v dlouhém okruhu. V době tohoto útoku se nemůžete dostat blízko k bossovi, protože síla koule odtlačí postavu pryč a značně plýtvá výdrží. Postavte se dále, zvedněte štít a vydržte, dokud útok neskončí.
Chcete-li čelit šéfovi, doporučujeme provést stavba tanku, na základě následujících parametrů a vybavení:
- Vezměte velký štít z výšky ochranu před magií a dobrý posílení bloku (zodpovědný za snížení spotřeby výdrže při blokování). Doporučené možnosti: Large Eclipse Shield, Large Green Copper Shield. Nezapomeň napumpovat štíty od kováře, což zvyšuje zisk bloku.
- Noste těžké brnění. Zaměřte se na těžká břemena.
- Vylepšete své vlastnosti se zaměřením na vitalitu (od 60) a výdrž (od 45). Vylepšete charakteristiky pro modifikaci poškození podle potřeby. V případě potřeby použijte Slza larev a přerozdělit statistiky Renální в Akademie Raya Lucaria.
- Doporučené talismany: Blood Seed Talisman +1, Stamina nebo Stamina Recovery Talisman, Large Shield Talisman (+10 Block Gain), Green Copper Disc (zvyšuje obranu proti všem zraněním při velkém zatížení), Poškození fyzických a magických obranných talismanů
- Kombinujte velký štít s rychlými zbraněmi - rapír, rukavice, dýka, šavle, kopí atd. Vhodné ostření pro fyzické poškození od vlastností, krvácení, zamrzání, jed. Je lepší si vybrat rapír nebo kopí, protože je můžete bodnout, aniž byste spustili štít.
Vysoké sestavení štítů a výdrže funguje skvěle proti DLC bossům, kteří používají dlouhé řetězce komb, kterým je extrémně obtížné se vyhnout načasováním. Štít eliminuje potřebu učit se dlouhé řetězce útoků od protivníků a umožňuje vám soustředit se na studium jejich dokončovacích útoků, které otevírají okna pro infuzi poškození. Nakonec nezapomeňte na speciální systém postupu hry založený na dvou položkách:
- Střepy stromu dekadence — upravit útok a obranu postavy.
- Popel slavného ducha — zvyšuje útok a obranu vyvolaného ducha.
Posbírejte co nejvíce střepů a popela v otevřeném světě, než se vydáte proti bossům expanze. Níže je několik tipů, jak zabít Matku prstů Metir:
- Pomocí buildu založeného na těžkém štítu + rapíru/kopí můžete stát na místě se zdviženým štítem a bodat nepřítele, dokud to vaše výdrž dovolí. Občas budete muset sklopit štít, abyste obnovili parametr. Hlavní myšlenkou sestavení pro odolnost a velký štít je přesně to, že se nemusíte učit nazpaměť bossův pohyb: stačí stát v bloku a šťouchnout do nepřítele rapírem nebo kopím. Mezi útoky snižte štít v oknech, aby se výdrž rychle doplnila, což vám umožní vyjít z bitvy jako vítěz.
- Matka Metir má výjimečný útok, před kterým se občas nedá ochránit blokováním štítem – jde o techniku, kdy se boss točí ve vzduchu a padá na nepřítele. Lepší je naučit se to překonávat válením.
- Když matka Metir přivolá malé začarované ruce, neignorujte je a zabijte je co nejrychleji. Opravdu zasahují do bitvy, potácejí postavu a útočí do zad.
- Šéf je rychle otráven. Pokud si nechcete brousit zbraň na jed, vytvořte si Poisonous Bone Darts. K otravě rozhodně stačí deset.
Po porážce bosse se vraťte do katedrály Manuse Metira.
Jak porazit Ymira
V Manus Metir vtrhne do světa této postavy fantomová noční šermířka Yolana. Neměly by s tím být žádné potíže. Pro každý případ si vezměte prášky na léčbu krvácení.
Po porážce Yolany se objeví hrabě Ymir, matka Fingerů. Porazit ho nebude těžké: vezměte si štít a talisman magické odolnosti. Neustále útočte na nepřítele, protože téměř každý úder zbraní má účinek lámání kouzel. Šéf občas přivolá otravné malíčky, ale jinak nehrozí.
Po porážce Ymira získáte jeho sadu, hůl a kouli zvonu. Nabídněte to obchodníkovi u Table of Lost Grace (hub). Po jednání s bossem si odpočiňte a prozkoumejte západní hřbitov poblíž katedrály: poblíž jednoho z hrobů bude kouzlo „Caring Fingers“.
Co dělat s Yolanou
Po odpočinku na milosti po porážce Ymira se vraťte do místnosti, kde seděl hrabě a prozkoumejte sloup poblíž východu na hřbitov, kde najdete umírající Yolanu. V rámci dialogu jí to můžete říct jedna ze dvou duhovek: Volba, kterou uděláte, ovlivní odměnu.
Co se stane, když použijete duhovku milosti
Tím, že válečníkovi dáte duhovku milosti, získáte popel Nočního šermíře Yolany, což vám po nalezení panenky Anny v Rabbath's Rise umožní získat ještě mocnějšího fantoma.
Co se stane, když použijete duhovku temnoty
Dejte Yolaně Dark Iris, aby získala Nightblade v Elden Ring,
Jak prozkoumat vrchol Rabbath's Rise
Úkol hraběte Ymira byl splněn, ale stále jsou zde skryté odměny, které s ním nepřímo souvisí. Rabbath's Rise je magická věž severovýchodně od katedrály Manus Metir. Zpočátku lze věž prozkoumat, ale přístup do nejvyššího patra je možný pouze v případě, že půjdete dolů po skalnatých schodech ze Šamanské vesnice.
Z milosti před bojem s velitelem Guyem vběhněte do otevřeného průchodu gestem „Oh Mother“. Jděte nahoru do šamanské vesnice - Maričina domova. Jděte k útesu na západ od vesnice a podívejte se dolů: můžete sejít po skalních schodech. Jakmile dosáhnete spodního schodu, skočte na balkón věže Rabbath's Rise a jděte dovnitř. Jak získat odměny za prozkoumání horní části věže:
- Jděte k Annině panence a pokud máte Yolanin popel, promíchejte je. V důsledku toho získáte mocný popel Anny a Yolany. Panenka Anna v Elden Ring je vždy k dispozici pro interakci: popel můžete sdílet kdykoli.
- Seskočte dolů z přepážky, kde leží panenka. Prohlédněte si mágovu mrtvolu a získejte kouli se zvonem.
Vyznamenání
Za dokončení celého řetězce úkolů získáte následující ceny:
- Runy: 420 000 za zabití Mother of Fingers Metir při prvním hraní.
- Vzpomínka na matku prstů. Ve čtečce prstů v rozbočovači můžete vyměnit paměť za jednu ze dvou položek: Hůl Great Beyond nebo Contemplating Finger.
- Talisman s krvavými semínky +1, Talisman s azurovými semínky +1, Neocenitelný hvězdný prach.
- Drápy noci.
- Pokud jste dali Yolaně duhovku temnoty - Meč noci. Pokud jste si vybrali duhovku milosti - Yolanin popel.
- Kouzlo "Caring Fingers".
- Zvonová koule Ymir. Dejte to obchodníkovi na hubu, aby si mohl kupovat kouzla i po její smrti.
- Matčin personál.
- Souprava velekněze, kterou nosí Ymir.
Doufáme, že vám náš průvodce pomohl dokončit Ymirův úkol v Elden Ring a neztratit se v obtížných cestách. Pokud máte nějaké dotazy, určitě se jich zeptejte na komentáře. Přečtěte si další průvodce DLC na Sekce Elden Ring.