Assassin's Creed: která část je historicky nejhistoričtější?

Tato přelomová franšíza je známá tím, že umožňuje hráčům cestovat časem. Ale která jeho část je historicky nejpřesnější? Zkusme na to přijít.

Assassin Creed

В Assassin Creed děj se vždy točil kolem skutečných historických událostí a kulis. Hráči přeskakují z éry do éry a setkávají se a pracují se skutečnými postavami z minulosti, které měly hluboký dopad na naši současnost. To není převratné – mnoho dalších her také využívá historické události jako pointy. Právě Ubisoft však trvá na tom, že kladou zvláštní důraz na uvěřitelnost a přesnost vyprávění. Nejúžasnější na této sérii je, že se to občas vývojářům i podaří. Každá hra může hráče něco naučit, ukazují, co se skutečně stalo v určitém historickém období.

Vyjde v roce 2020 Assassin's Creed: Valhalla Ve společnosti opět vyvstala otázka přesnosti vyprávění. Je tedy na čase znovu navštívit franšízu a zhodnotit, které hry jsou historicky přesné a které ne. Sdílíme našich TOP 10 nejhistoričtějších částí franšízy Assassin Creed, události nebo nastavení, které lze považovat za pravděpodobné (z historického hlediska).

Assassin's Creed: Valhalla (2020)

Assassin's Creed: Valhalla

Kontroverze o historicitu Valhalla začal od prvních oznámení. Když tvůrci oznámili, že se nehodlají vzdát možnosti hrát za ženskou postavu, herní komunita se doslova rozdělila na dvě části. Sami Ubisoft tvrdí, že folklór skandinávských zemí často mluví o bojovnicích a v tomto aspektu na to stavěli.

Jinak Valhalla nadále balancuje na hraně. Na jednu stranu vývojáři dokázali znovu vytvořit působivý, chladný a bitvami nabitý svět Vikingů, ale na druhou stranu nedokázali přesně vyjádřit jejich náladu a způsob života. Drakaři, osady, oblečení a zbraně, koncepty postav vypadat tak historicky, jak je to jen možné. Zároveň nebyly brány v úvahu všechny zvyky zuřivých válečníků.

V historii Valhally je mnoho menších rozporů: Vikingové, kteří se vzdávají nepříteli, ženy vedoucí kampaň a možnost mít vztahy se stejným pohlavím. To vše jsou však herní předpoklady a herní scenérie vypadá velmi autenticky.

Doporučujeme přečíst si recenzi na Assassin's Creed: Valhallaocenit tuto hru.

Assassin's Creed: Odyssey (2018)

Assassin's Creed: Odyssey

Odyssey je aktuálně nejdelší hrou v sérii. Vypráví také o nejstarším období dějin, demonstruje jak lidé žili v letech 431 až 422 před naším letopočtem. Toto je doba peloponéské války mezi válčícími řeckými městskými státy Spartou a Athénami.

Návrat ještě dále v čase – mnohem dále než události Origins – se stal výzvou. Nedostatek podrobných informací o tomto období ve veřejné doméně, stejně jako články a dokumenty, které lze snadno číst, zcela obrátily svět, který Ubisoft vytvořil, vzhůru nohama. Ale i bez přesných historických důkazů nebo záznamů o lidech této éry zůstává autenticita světa samotného vysoká.

Hra má samozřejmě spoustu herních předpokladů, včetně možnosti hrát za ženskou postavu, ale celkový obrys vyprávění a scenérie jsou poměrně historické.

Assassin's Creed IV: Black Flag (2013)

Assassin's Creed IV: Černá vlajka

Black Flag má tu čest být jednou z nejlepších her Assassin's Creed. V historii zlatého věku pirátství jsou některá slepá místa: buď chybí zdroje, nebo jsou informace nesprávné. V té době nebylo zaznamenávání významných událostí hlavní prioritou. 

Ubisoftu se však podařilo vytvořit svět, který je z hlediska historie co nejpřesnější například Blackbeard. Jako jeden z nejslavnějších pirátů v historii hraje evidentně ve hře velkou roli. Vzhledem k tomu, že jeho smrt ve skutečném životě byla docela příšerná, smrt postavy ve hře je méně příšerná. Ubisoftu se dokonce podařilo správně zachytit načasování a kontext jeho odchodu ze světa, aniž by hráče vyděsil strašidelnými obrázky.

Vývojáři museli bezesporu poněkud zromantizovat a zjednodušit život na moři, aby byla hra pohodlnější. To však celkový obraz tolik neovlivňuje.

Assassin's Creed: Rogue (2014)

Assassin Creed: Rogue

Od Black Flag se franšíza uskutečnila v Americe již dvakrát a fanoušci doufají, že vycestují do Japonska nebo jiné východní země. Místo toho se Ubisoft rozhodl přesunout svůj příběh na sever, přímo zpět do sedmileté války. Jedná se o méně známý konflikt, protože trval pouhých sedm let (relativně krátké období ve srovnání s předchozími válkami). Bitvy byly svedeny mezi Pruskem, Velkou Británií, Francií a Ruskou říší.

Během tohoto období nedošlo k mnoha významným změnám v celosvětovém měřítku, takže hra není zde žádný hluboký historický ponor nebo sázky na minulé události jako v jiných částech. Je v ní však mladý George Washington, který začíná svou vojenskou kariéru v britské armádě – a je vykreslen docela realisticky.

Rogue se dokázal stát docela historickým především díky tomu, že v něm nebylo mnoho detailů, které by se daly zkazit. Přesnost vyprávění však hře nelze vzít.

Assassin's Creed: Unity (2014)

Assassin's Creed: Jednota

Revoluce zcela obrátila život Francie naruby a mnohé historické postavy té doby jsou aktuální i dnes. V Unity vypadají obzvlášť působivě. Za prvé, setkání s Napoleonem Bonapartem předtím, než se stal největším vojevůdcem své doby, je docela cool. V průběhu let se Ubisoft naučil budovat příběh stále lépe a začal jej převyprávět prakticky bez hrubého zkreslení. Jednota byla důkazem tohoto znatelného zlepšení. Dokonce i důležité budovy, jako je Notre Dame, byly věrně zkopírovány ze skutečných prototypů.

Události zobrazené v Unity jsou všeobecně známé a dobře zpracované, ale pro počítačovou hru je to stále dost těžké období. Francie byla v té době plná politického zmatku, rozdílných ideologií a měnících se technologií. Toto období může být pokryto znovu a znovu, aniž by bylo zcela pokryto. Jediný problém je, že každý v této verzi Francie má z nějakého důvodu anglický přízvuk.

Historicita Unity trochu utrpěla kvůli množství veřejně dostupných informací. Sledovat všechny detaily bylo prostě nemožné, ale vývojáři se snažili ze všech sil.

Assassin's Creed (2007)

Assassin Creed

Tento titul nás vrací tam, kde to všechno začalo. Příběh se odehrává během křížových výprav, kdy bylo těžké poznat, kdo je dobrý a kdo zlý. Na rozdíl od Origins mají křížové výpravy různé verze událostí podle toho, kdo o nich píše. Muslimové říkají, že vyhráli, ale křesťané se sebevědomě považují za vítěze, a to je ještě matoucí, protože neexistuje absolutně žádná jistota. Historici popisují stejný konflikt různě, takže je opravdu těžké vyvodit definitivní závěr.

Vrazi ve hře jsou však neutrálnější, což značně zjednodušuje vyprávění, protože hlavní postava se nestaví na žádnou stranu. Na této hře je zajímavé to, že ve skutečnosti existoval řád identický s tím, který je popsán v příběhu.

Bez jakýchkoliv historicky přesných zdrojů nelze mluvit o věrohodnosti příběhu, proto je první díl franšízy umístěn uprostřed našeho TOPu.

Assassins Creed II (2009)

Vrazi z vraždy ii

Druhá hra ve franšíze se odehrává během italské renesance. Také v této části byla představena poprvé jeden z nejlepších zabijáků v sérii, legendární zabiják Ezio AuditoreVelkou roli v příběhu hlavního hrdiny hraje Leonardo da Vici. Vynálezy tohoto skvělého vědce a umělce pomáhají Eziovi v jeho misích. Bez ní by nebylo možné dokončit příběh a dokončit tajnou misi hlavního hrdiny.

Velmi zajímavá je také interakce s rodinou Medici, která je jednou z hlavních opor renesance. Město Benátky, kde se odehrává většina herní doby, je samo o sobě docela cool. Návštěva ikonických benátských kanálů a výstup na baziliku svatého Marka je něco, co je možné pouze v Assassin's Creed II.

Hlavním problémem historickosti druhého dílu franšízy je obrovské množství polorealistických fám a drbů, které se v té době kolem Itálie vznášejí. V jistém smyslu se jim děj stal obětí, ale v rámci herní franšízy nejsou tyto předpoklady kritické.

Assassin's Creed III (2012)

Assassin's Creed III

Stejně jako francouzská revoluce byla i americká revoluce plná konfliktů a zmatků. Pro tuto událost existuje také mnoho různých zdrojů, takže je snadné se mýlit. Nejúžasnější na této hře je výlet do New Yorku a Bostonu, které jsou rozpoznatelné na první pohled.

Hráči se navíc mohou setkat s ikonickými postavami důležitými pro revoluci, jako je např George Washington a Benjamin Franklin. Historické nuance jsou naplněny vším, dokonce i účastí na půlnoční jízdě, která má varovat před blížícími se Brity. Škoda, že hráči neuvažují Assassin's Creed III dobrá hra.

Historicita třetího dílu poněkud kontrastuje s jeho patriotismem. Studio chtělo ukázat revoluční události inspirativním způsobem, ale kvůli tomu utrpěla soudržnost vyprávění.

Assassin's Creed: Brotherhood (2010)

Assassin's Creed: Brotherhood

Řím je jedním z nejikoničtějších měst na světě a Ubisoft to v Assassin's Creed: Brotherhood správně oslovil. Poprvé se tam Ezio bude moci dostat ve druhé kapitole příběhu.

Spolupráce s Cesarem Borgiou dodává příběhu zvláštní kouzlo, neboť Ubisoft správně vystihl jeho charakter a temperament. V historických knihách nevypadal tak přitažlivě a zajímavě, protože ve skutečnosti nebyl tak hrozný, jak se ukazuje v románech a filmech. Budovy v Brotherhood jsou téměř totožné s jejich skutečnými protějšky, a Koloseum je přesnou kopií skutečného. Hraním tohoto titulu se můžete jednoduše vzdálit od děje a vydat se na procházku Římem roku 1499!

Vývojáři si pro modelování vybrali zajímavé, ale obtížné historické období. Měli na dosah ruky dostatek informací, že Brotherhood se stalo téměř nejhistoričtější hrou v sérii.

Assassin's Creed: Syndicate (2015)

Assassin Creed: Syndicate

Syndikát je jedinou hrou ze série Assassin's Creed, jejíž události lze prakticky připsat moderní době. Tento titul má unikátní zápletku, protože hráčům vypráví o dobách průmyslové revoluce v Londýně, čímž vytváří pro fanoušky skutečně jedinečný herní zážitek. Toto není nejoblíbenější časová osa mezi vývojáři, takže Ubisoft dokázal vyniknout.

Na rozdíl od většiny her v sérii se Syndicate odehrává v moderním městě se širokými ulicemi a vysokými budovami, což přináší do hry vážné změny. Vezměte prosím na vědomí, že všechny tyto stavby byly postaveny před slavným London Bridge. Některé aspekty Londýna vypadají vzhledem k období nevkusně, ale z hlediska historickosti jsou téměř totožné s prototypy. Mnoho budov mohou hráči vidět na vlastní oči v reálném světě i dnes.

Díky tomu, že Syndicate odkazuje hráče na události nejbližší moderní době, se mu podařilo stát se historicky nejpřesnějším. Ve veřejné doméně bylo o té době dost informací, včetně vzpomínek lidí té doby.
firritae
Wotpack.ru - hry, novinky, průvodci, návody
Přihlásit se
Upozornit na
host
2 komentáře
Nový
Starý
Intertextové recenze
Zobrazit všechny komentáře
2
0
Zanechat komentář! Napište, co si o článku myslíte.x