Přiřaďte anomálii v Zenless Zone Zero — mechanika založená na vyvolání určitých reakcí, které se aktivují, když je indikátor anomálie naplněn útoky konkrétního prvku. Vyvolané bonusy jsou rozděleny do několika typů, které opakují prvky postav, pomáhají přerušovat nepřátelské akce a vedou buď k explozivnímu poškození, nebo k udělení statusů DoT trvajících až deset sekund.
Z průvodce se dozvíte, jak funguje atributová anomálie v ZZZ: vysvětlíme si principy neobvyklé mechaniky postavené na typech prvků a také analyzujeme, jaké akce povedou ke zvýšení poškození z reakcí elementů a které postavy mohou implementovat vlastnosti osobních atributů prostřednictvím této bojové funkce.
Charakteristika agenta
Charakteristiky postavy jsou určité ukazatele bojového typu, které ovlivňují, jak často budou postavy moci používat osobní schopnosti, jak mocné budou a jaké procento poškození budou moci způsobit v době použití konkrétní dovednosti. Kromě toho mají přímý dopad na schopnost přežití hrdiny, zvyšující se zdraví, obranu a různé odolnosti buď v procentech nebo prostřednictvím užších navýšení (jinak známé jako „ploché“). Na druhé straně se můžete seznámit se všemi dostupnými vlastnostmi, pokud:
- Rozbalte obecnou nabídku a otevřete kartu „Agenti“. Pak půjdete do základní parametry kteroukoli z postav.
- Klikněte na ikonu obsahující informace o frakci a atributu hrdiny. Karta tak bude k dispozici pro studium "Podrobné možnosti".
Všechny vlastnosti postav v ZZZ:
HP | Indikátor „zdraví“, který se kromě zisků třetích stran z vybavení zvyšuje v procesu vylepšování postavy. Určuje, jak velké poškození může agent udělit/kolik útoků může od nepřítele přijmout, než zemře. |
Síla útoku | Je to míra poškození, které hrdina způsobí při použití určitých schopností. Podobně jako u HP se zvyšuje, jak postava stoupá. |
ochrana | Slouží jako měřítko odolnosti vůči příchozímu poškození: čím vyšší hodnota, tím menší poškození utrpí útoky třetích stran pocházející od nepřátel nebo pastí na hřišti. Podobně se „zdraví“ a „síla útoku“ zvyšují se zvyšující se úrovní jednotky. |
Puls | Ovlivňuje účinnost hromadění bodů omráčení. |
Crit šance. hity | Zodpovědný za pravděpodobnost způsobení kritického zásahu cíle. Standardní sazba pro každého hrdinu: 5 %. |
Kréta. poškození | Investice do statistiky zvyšuje množství poškození způsobeného kritickým zásahem. Standardní sazba pro každého hrdinu: 50 %. |
Kontrola anomálií | Určuje, jak rychle agent zaplní měřidlo anomálií. |
Znalost anomálie | Zvyšuje poškození způsobené anomálií atributů. Každý bod ve znalosti anomálie odpovídá 1 % poškození. |
Šance na průnik | Umožňuje ignorovat nepřátelskou obranu a zvyšuje celkové množství způsobeného poškození. |
Obnovení energie | Zodpovědný za zvýšení rychlosti generování energie, což vám umožní častěji používat vylepšený speciální útok. |
Bonus se zvyšuje na typ poškození | Zvyšuje poškození způsobené fyzickým, ohnivým, ledovým, elektrickým nebo éterickým atributem. |
Množství různých charakteristik vám umožňuje upravit pumpování prostřednictvím statistik, které jsou pro samotného agenta nejdůležitější. Například postavy ze speciality Assault vidí velkou potřebu indikátorů, které zvyšují odchozí poškození, a proto se crit stává významným parametrem. poškození, krit šance zásahy, bonus k použitému prvku. Hrdinové zastrašování se naopak zaměřují na napumpování hybnosti a v některých případech na obnovu energie, což jim umožňuje častěji používat vylepšený speciální útok, který má nejvyšší procento omráčení.
Pokud jde o charakteristiky čerpání, můžeme rozlišit následující způsoby posílení jednotky:
- zařízení zesilovače — nejen zvyšuje základní ukazatele útoku, ale také zvyšuje určité statistiky a také vám umožňuje získat další bonusy přímo v bitvě;
- zařízení disku — nabízejí stabilní nárůsty v závislosti na zvolené sadě a také poskytují přístup k načerpání primárních a sekundárních charakteristik výměnou za plastový, krystalický a éterický povlak.
Atributy a speciality
Atributy a speciality v ZZZ mají velký význam v procesu budování vyváženého týmu, kde každý z vybraných agentů není omezen ve schopnostech a může snadno realizovat svůj vlastní bojový potenciál. Výsledkem je, že vysoce efektivní tým schopný zvládnout obsah jakékoli složitosti by měl zahrnovat:
- hlavní postava DPS — „Útok“ nebo „Anomálie“;
- prodejce sekundárního poškození — Často se používá „zastrašování“ nebo se předpokládá kombinace „útok“ a „anomálie“;
- (de)vyrovnávací paměť nebo agent s funkcemi Podpěra, podpora - „Podpora“ nebo „Obrana“.
V samostatném průvodci jsme probrali princip sestavování čet ve hře a také představili příklady nejlepších týmů.
Speciality agentů
Třída agentů Záchvat často hrají v pozici hypercarry týmu, kteří tráví většinu času na bitevním poli: mají dobré poškození, mají osobní bonusy ke kritu a efektivně implementují (de)buffy distribuované „Support“. zástupci anomálie Mohou také zaujmout pozici hlavního DPS díky tomu, že lépe než jiné speciality kumulují anomálie atributů.
Hrdinové jiných specialit se často stávají sub-deadery nebo supporty díky svým třídním charakteristikám. Například, Obrana se zaměřuje na "Defense Assist" a blokování poškození, zatímco zástupci Podpěra, podpora zaměřte se na „Rychlou pomoc“ a šíření pozitivních účinků. Zastrašování, se zase vypořádá s omračujícími protivníky a také rychle způsobí řetězec útoků, které způsobí výbušné poškození všem členům party.
Pomocí tabulky se můžete seznámit se všemi postavami a jejich třídní příslušnost:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|
Záchvat | Ellen Jo | Zhu Yuan | Voják 11 | Nekomiya Mana |
Billy the Kid | Anton Ivanov | Corinne Weeks | ||
Anomálie | Grace Howardová | Piper Wil | ||
Zastrašování | Von Lycaon | Kolyada Belobog | Enby Demara | |
Podpora | Alexandrina | Lucy | Sokaku | Nicole Demara |
Obrana | Ben Větší |
Vlastnosti agenta
Při podrobnějším pohledu na atributy v ZZZ stojí za zmínku, že existují pouze pět typů prvků. Každý agent má přiřazen svůj vlastní typ prvku, se kterým může hrdina v bitvě útočit:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|
Fyzické | Nekomiya Mana (Záchvat) | Billy the Kid (Záchvat) | Corinne Weeks (Záchvat) | Piper Wil (Anomálie) |
Ohnivý | Voják 11 (Záchvat) | Kolyada Belobog (Zastrašování) | Lucy (Podpěra, podpora) | Ben Větší (Obrana) |
Ledový | Ellen Jo (Záchvat) | Von Lycaon (Zastrašování) | Sokaku (Podpěra, podpora) | |
Elektrické | Anton Ivanov (Záchvat) | Grace Howardová (Anomálie) | Enby Demara (Zastrašování) | Alexandrina (Podpěra, podpora) |
Éterický | Zhu Yuan (Záchvat) | Nicole Demara (Podpěra, podpora) |
Nahromadění každého atributu vede k určitému pomocnému efektu trvajícímu několik sekund. Vzhledem k tomu, že správné fungování doplňkové schopnosti agentů nejčastěji závisí na tom, zda je v četě postava s identickým prvkem nebo frakcí, můžeme usoudit, že hrdinové se stejným prvkem se v monoskupinách cítí dobře (koncentrace na jeden druh poškození).
Anomálie v Zenless Zone Zero: jak fungují prvky
Během bitvy se nepřítel, který dostává rány od postavy určitého atributu, hromadí indikátor anomálie. Po zaplnění stupnice elementu se aktivuje elementární anomálie, která je doprovázena negativním stavem pro nepřítele. Efekt závisí na typu poškození, kterým postava útočí, a prochází následujícími klíčovými body:
- poškození z anomálie nemůže „krit“ - to znamená, že krit. náhoda a poškození neovlivňují konečné číslo poškození z anomálie;
- Poškození způsobené postavou z aktivních schopností nemá vliv na plnění stupnice a konečné poškození z reakce;
- efekt anomálie nevyplňuje omračovací tyč pod stupnicí zdraví nestvůry;
- poškození z anomálie zohledňuje další násobitel, pokud je cíl omráčen;
- určité reakce mohou přerušit akci nepřítele, pokud má zranitelnost vůči atributu.
V následujících odstavcích se budeme podrobněji zabývat každým z hlavních diskutovaných bodů.
Typy anomálií atributů
Typy anomálií v ZZZ, stejně jako prvky, se dělí na pět typů:
1 | 2 |
---|---|
Fyzické | hovory útok (Assault), který způsobí explozivní poškození a také na 10 sekund uvalí status „Cowardice“: výsledné omráčení se zvýší o 10 %. |
Ohnivý | hovory Vypalování (Burn), který způsobí poškození každých 0,5 sekundy po dobu následujících 10 sekund. |
Ledový | hovory Zmrazení и Omrzliny (Rozbít) po dobu 10 sekund. Efekt Zmrazení vám zabrání provádět jakékoli akce po dobu následujících 2 sekund. Na konci debuffu dojde k Cleave, což způsobí explozivní poškození. Efekt Frostbite zase zvyšuje kritiku. poškození o 10 % při udělení kritu. rány. |
Elektrické | hovory Šok (šok) po dobu 10 sekund. Když zasáhnete nepřítele, udělí se další poškození – tento efekt se nespustí více než jednou za sekundu. |
Éterický | hovory Infekce (Poškozený) na 10 sekund, což způsobí další poškození jednou za 0,5 sekundy. |
Stupnice anomálií
Stupnice anomálií je doplňkový indikátor, který se nachází vpravo od sloupců omráčení a HP. Stejně jako stupnice omráčení se ukazatel anomálie plní postupně, jak je nepříteli udělováno poškození, ale v tomto případě výhradně elementární poškození.
Agenti jsou schopni se hromadit anomálie pouze jeho atributu. Nehledě na to, že třeba základní útoky Voják 11 způsobit fyzické poškození s prvními zásahy, nezaplní jimi fyzickou anomálii. Jeho schopnostmi je naplnit výhradně indikátor palby.
Zranitelnost a odolnost nepřátel
Když se seznámíte s „archivem Phaeton“, který se nachází v blízkosti pracovního rohu na území videoarchivu, můžete studovat nejen aktuální informace o každém nepříteli, ale také vzít v úvahu, zda mají slabé stránky и stabilita.
Pokud v počátečních fázích skutečnost, že hráč nebere v úvahu odolnost a zranitelnost protivníků, nezpůsobuje potíže, pak v pozdějších bitvách s velkými silnými cíli může způsobit mnoho problémů. Důvody jsou následující:
- Slabost (neboli „zranitelnost“) – přeruší akci, když je určitým typem atributu způsobena anomálie.
- Stabilita — neovlivňuje hromadění anomálií, avšak plnění indikátoru trvá déle kvůli zvýšeným rezistům.
Vezmeme-li tyto skutečnosti v úvahu, při boji s bossem (zejména pokud je bitva obtížná) stojí za to vzít v úvahu jeho slabiny a upravit jednotky v četě tak, aby akumulace anomálie probíhala bez problémů a schopnost způsobit výbušné poškození/aplikovat elementární DoT stavy.
Chaosová anomálie
Během bitvy se může nepřítel hromadit pět druhů atributových anomálií - fyzické, ohnivé, ledové, elektrické a éterické. Indikátory jednotlivých prvků zároveň nejsou ve vzájemném konfliktu, vyplňují se v závislosti na zvoleném agentovi a útocích, které používá. Pokud již byla způsobena jedna z anomálií, pak při zaplnění sousední stupnice může být způsoben druhý účinek, který povede k Chaosové reakce (Porucha):
- účinek první anomálie bude nahrazen reakcí z nové;
- nepřítel obdrží poškození Chaosu a také všechna zbývající poškození z předchozí reakce, která se nestihla plně realizovat.
V důsledku toho: první anomálie + druhá anomálie => přechod k nové anomální reakci + další poškození způsobené Chaosem
Jak zvýšit poškození z anomálie atributů
Poškození způsobené anomálií se vypočítá na základě:
- indikátor síly útoku a úrovně agentů zapojených do plnění stupnice;
- z příspěvku jednotek naplnit indikátor;
- charakteristické hodnoty "znalost anomálie" a jako faktor agentské speciality, účastnící se volání anomálie: pokud bylo postavě třídy Anomálie přiděleno větší procento než Attack nebo Support, pak bude DPS vyšší, protože zástupci speciality Anomálie se zpočátku zabývají budováním takových charakteristik, jako je „anomálie“. znalosti“ a „kontrola anomálií“, a nikoli krity .
Vzhledem k podrobnějšímu zvážení posledního bodu stojí za to se obrátit konkrétní příklad: pro spoustu postav typu útoku, kteří se specializují na elektrický atribut a šok - Anton Ivanov и Grace Howardová.
Anton dokončil 70 % ukazatele anomálie a Howard dokončil zbývajících 30 %. Jako výsledek celkové poškození způsobené reakcí bude nižší, protože Anton k rozsahu přispěl více, protože zpočátku neměl žádné další investice do znalosti anomálie. Pokud by Grace významně přispěla k naplnění ukazatele, účinek způsobené anomálie by byl silnější.
Proto, aby se zvýšilo celkové poškození způsobené anomálií atributů, je důležité nejen vzít v úvahu zranitelnosti a odolnost nepřítele, ale také správně přepínat postavy tak, aby naplnily indikátor, a dát přednost agentovi, který zpočátku se specializuje na tuto mechaniku.
Kdo je vhodný pro atribut mechanika anomálií v ZZZ
Jakákoli postava může způsobit zvýšené poškození atributovou anomálií: stačí zlepšit znalostní a kontrolní vlastnosti anomálie u agenta s vysokou aplikací. Dlouhodobě však vysoká jednorázová škoda nekompenzuje ztráty v DPS z pasivních dovedností a celkové orientace postavy. Například mnoho útočných jednotek je vynikajícími aplikátory stavu, ale mají vestavěné kritické bonusy, které neovlivňují příslušnou mechaniku, a proto budou při sestavování do anomálie ztraceny.
Níže jsou postavy, které lze sbírat znalost anomálie a hrajte z příslušného typu mechaniky:
Charakter | Vlastnosti |
---|---|
Grace Howardová (Anomálie: elektrický) | Cítí se skvěle v monoelektrických četách, kde buď podporuje vlastní poškození, nebo uděluje hlavní poškození. Hlavní výhodou je dodatečná schopnost, která zvyšuje poškození způsobené Shockem. |
Piper Wil (Anomálie: fyzická) | Hlavní pasivní dovednost zvyšuje akumulaci fyzických anomálií na úkor úrovní „Power“ (max. až 40 %). Příslušnost k fyzickému prvku přispívá k neustálému výbuchu poškození od Onslaught, jedné z nejsilnějších reakcí mezi anomáliemi atributů. |
Voják 11 (Útok: Oheň) | V raných fázích hry jej lze shromáždit na základě znalosti anomálie a vyhrát z ohnivé anomálie zpět a vystavit protivníky neustálému „hoření“. Nejlepší možností je implementovat reakci Chaos ve spolupráci s Piper Wheel. |
Jednotky z atributové anomálie
Podívejme se na nejúčinnější týmy, které mohou průběžně implementovat mechaniku anomálií, a to buď s jedním atributem, nebo s reakcemi Chaosu:
1 | 2 | 3 |
---|---|---|
Nekomiya Mana | Piper Wil | Enby Demara |
Anton Ivanov | Grace Howardová | Alexandrina |
Grace Howardová | Enby Demara | Alexandrina |
Voják 11 | Piper Wil | Lucy |
Grace Howardová | Piper Wil | Enby Demara |
Doufáme, že vám náš průvodce pomohl pochopit, jak funguje anomálie atributů v Zenless Zone Zero. Pokud máte nějaké dotazy, napište je na komentáře, — autor nebo další hráči se pokusí pomoci. Přečtěte si další průvodce ZZZ v příslušných částech našeho webu: plnění questů, průvodci, staví charakter и poslední zprávy.