V moderním herním průmyslu hraje velmi důležitou roli marketing, který je hojně využíván vývojáři a vydavateli. Bohužel jsou případy, kdy to, co bylo slíbeno, bylo daleko od toho, co se skutečně stalo.
V posledních letech se masivní propagační kampaně s upoutávkami, herními videi, vývojářskými deníky a dalšími staly normou pro velkorozpočtové projekty. Co se ale ukazuje a říká, ne vždy stojí za to věřit, což potvrdilo 5 her v této špičce, které po vydání nesplnily očekávání.
Žádný člověk má Sky
Pokud věříte slibům Hello Games, jejich duchovním dítětem v podobě No Man's Sky mělo být skutečný průlom, ale nakonec většina toho, co bylo řečeno, nebylo ve verzi pro vydání. Žádné přistání na asteroidech, multiplayer, ničení stanic nebo flotil, obrovské flotily lodí, frakce, rozsáhlé vesmírné bitvy, písečné planety, obří města a další věci. Nepřidali ani putující NPCa maximální počet postav, které můžete naživo potkat ve stanicích a komerčních budovách.
Vše výše uvedené představuje pouze část toho, co bylo slíbeno. Navíc bylo velmi snadné nachytat vývojáře při otevřených lžích. Stačí se podívat na údajné herní video uprostřed rozsáhlé vesmírné bitvy nebo průzkumu starověkých měst a obřích zničených lodí (v umění a „screenshotech“). To vše bylo ostatně doslova ukázáno a namluveno, ale dokonce v No Man's Sky nebylo nic vzdáleného.
Pravda, časem Hello Games v čele se Seanem Murrayem změnili své způsobynejen přidáním většiny prvků, které tam měly být, ale také zavádění dalších inovací. Hra nadále dostává pravidelné aktualizace a velká DLC a v listopadu 2020 byla vydána verze pro Playstation 5.
Anthem
Ve srovnání s předchozím vrcholným představitelem vývojáři Anthem opravdu nekrmili fanoušky sliby, ale nebylo menší zklamání. Bioware je známý pro své skvělé příběhové RPG série (Mass Effect a Dragon Age), takže nová hra pro více hráčů musela být perfektní Destiny se zajímavým vyprávěním a charismatickými postavami. Mimochodem, přesně na to upozorňovaly mnohé upoutávky a rozhovory před vydáním.
Bohužel to nakonec dopadlo přesný opak dobrého příběhu a zajímavé postavy. Anthem má zcela prázdný příběh a natahované dialogy pro parádu a není tam jediný emotivní nebo hluboký moment.
Navíc Bioware mluvil o různých misích, z nichž každý se bude od sebe lišit. V praxi většina úkolů je stejná, sestávají buď z ochrany před vlnou davů, nebo z vyklízení míst.
Servisní hra je založena na pravidelných přídavcích a akcích, a pokud v prvních měsících po vydání něco podobného vyšlo, tak nyní Hymna dožívá své dny. Kanadští vývojáři nikdy neudělali důstojný projekt, takže mezi fanoušky zůstal jen pocit zklamání. Navíc nedávno bylo rozhodnuto nerestartujte Anthem, místo toho se soustředí na nové hry studia Dragon Age a Mass Effect a také na podporu MMO Star Wars: The Old Republic.
Warcraft III: Rekonstruované
Po oznámení Warcraft III: Reforged byli fanoušci strategické hry z roku 2002 potěšeni, protože Blizzard řekl, že to bude úplně stejná hra, ale s vylepšenou grafikou, animacemi, rozhraním a dalšími vizuálními prvky. Nakonec Pouze slova o grafice se ukázala jako pravdivá, ale i to vyvolává kritiku (příliš velký sklon k realismu ve srovnání s originálem).
Jedním z hlavních faktorů, který byl před vydáním často zmiňován, byl 4 hodiny kompletně upravených videí. To se ukázalo jako nehorázná lež, protože Reforged 2020 použil videa a vystřižené scény z verze 2002. Jediné, co Blizzard nahradil, bylo úvodní video a závěrečná bitva. Žádné čtyři hodiny.
Kromě toho vývojáři neudělali úplný remaster, protože v Reforged chybí mnoho důležitých funkcí z originálu:
- klanový systém;
- profil každého hráče;
- vlastní mapy (bez povinného umístění v síti);
- klany;
- hodnotící tabulka.
Blizzard se také rozhodl nahradit ruské hlasové herectví z roku 2002. V reedici dopadla lokalizace mnohem hůře a herecké výkony dabingových herců nechává hodně stranou.
Od vydání Warcraft III: Reforged uplynul více než rok a Activision-Blizzard má pouze opravené chyby a pády a navíc přidal možnost spouštět vlastní kampaně přímo ze hry (a ne přes editor) a vylepšenou optimalizaci. Jinak vše zůstává stejně špatné jako ve verzi vydání.
Cyberpunk 2077
Cyberpunk lze právem nazvat hlavní zklamání herního průmyslu v roce 2020.
Důvodů je mnoho: hromada ořezaného obsahu, hrozné bugy, absolutní nemožnost normálně hrát na konzolích a samozřejmě velká očekávání.
Byl to poslední faktor, který způsobil kolaps Cyberpunk 2077, ale za neúspěch mohou pouze vývojáři. Koneckonců to udělali nereálná oznámení, ve svých videích použili hodně grafiky a neměl odvahu projekt znovu posunout a řádně to dokončit.
Zpočátku CD Projekt Red umístil svůj projekt jako „stolní hra na hrdiny na počítači" Ne všichni fanoušci vědí, ale Poláci vytvořili svůj vlastní projekt na motivy deskové hry "Cyberpunk 2020". Mnoho klíčových postav a gangů bylo převzato odtud, včetně mega-populárních Johnny Silverhand a neuvěřitelně cool Bestia. Většina z „autorské“ zbraně také migroval ze stolní hry.
CD Projekt Red však v procesu přeměny deskové hry na počítačovou hru ztratil spoustu lore, levelovacích nuancí a dalších zajímavých funkcí, takže jejich projekt působí mnohem skrovněji.
Osobní sliby vývojářů ohledně hratelnosti také nebyly zcela naplněny. V podstatě zhoršené implantáty (Např Blades of the Mantis již nelze použít jako prostředek k lezení po stěnách), podchod byl odstraněn, létající auta ponecháno pouze jako prvek hledání. Dokonce i množství romány méně, než bylo plánováno. Také řezali počet zakončení.
Samozřejmě s největší pravděpodobností s novými aktualizacemi a DLC tyto prvky přijdou, ale zklamání a pocit klamuVzrušení, které hra mezi fanoušky vyvolala, nikdy nezmizí.
jezdci
Další hra od polských vývojářů People Can Fly - jezdci. Online lupičská střílečka s otevřeným světem, která měla být zabijákem Destiny 2 a The Division 2, ale něco se pokazilo.
Zpočátku vývojáři začali dobře a slíbili, že nebudou opakovat chyby svých kolegů z CD Projekt Red. Představili demoverzi hry, kterou si stáhlo více než 2 miliony lidí. Většinou obdivoval hru:
- Pochválili zajímavou zápletku;
- Neobvyklé třídy se 3 dovednostními větvemi;
- Dobrá optimalizace.
Při vydání se hra stala lídrem v prodeji, ale od prvního dne se všechno pokazilo jezdci začal sbírat hodně negativních recenzí:
- Četné chyby, zamrzání a pády;
- Nemožnost se připojit k herním serverům, ani jste nemohli hrát kampaň sólo;
- Servery neustále padaly, neustálé lagy v online hře (dobře, 1-2 dny po vydání, ale tento problém se nepodařilo opravit ani po 2 týdnech);
- Děj rychle vyprchal a konec vyšel ve stylu „blip and done“;
- Třída nádrž и třmeny se ukázaly jako zcela nevyzvednuté, dokonce byly „vykopnuty“ z nastavené hry;
- Špičkový obsah nudné a monotónní;
- Na vysokých úrovních obtížnosti je pro každou třídu relevantní pouze jedna stavba.
A to nejsou všechny problémy hry. Vývojáři je začali postupně opravovat, ale podělali to ještě víc:
- Hráči rychle dokončili hru a začali si stěžovat, že není co dělat a špičkový obsah nic? Dobře, pojďme nerfovat třídy, aby bylo obtížnější projít.
- Pokusili jsme se zavést multiplatformní hraní - objevila se nová chyba, když se po odpojení postava resetuje a už se k ní nelze přihlásit (a mnozí mají odehráno desítky hodin).
Proto se na tom většina hráčů v recenzích shoduje hra je hrubá a nestojí za peníze (2000 rublů).